Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: KDE Connect in Xubuntu 20.04  (gelezen 354 keer)

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
KDE Connect in Xubuntu 20.04
« Gepost op: 2020/09/28, 20:30:22 »
Beste mensen,
Weet iemand hoe je KDE Connect in Xubuntu werkend kan krijgen?

Het is me wel gelukt om het in een virtuele omgeving van Kubuntu werkend te krijgen, dat was heel simpel herinner ik me, maar in Xubuntu lukt het niet echt.
Wat me wel is gelukt om vanaf mijn telefoon "iets" op de computer te doen, de muis bijvoorbeeld te bedienen en de muziek aan en uit te zetten. Maar omgekeerd heb ik geen interface.

Wie weet raad?
« Laatst bewerkt op: 2020/09/28, 20:44:16 door poj »
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.

Re: KDE Connect in Xubuntu 20.04
« Reactie #1 Gepost op: 2020/09/29, 10:28:14 »
Hallo poj,

Ik heb het werkend op Ubuntu 20.04, geen Xubuntu. Op de PC heb ik daarvoor niet KDE connect geïnstalleerd maar GSconnect moeten installeren. Dat is een Gnome shell extensie die werkt in combi met de KDE connect app op je mobiele telefoon. Dat zal op Xubuntu niet werken neem ik aan. De makers geven wel aan dat de GSconnect niet zal werken als je ook KDE connect op je desktop hebt geïnstalleerd. https://extensions.gnome.org/extension/1319/gsconnect/

Omdat de functies beperkt zijn maak ik ook wel eens gebruik van scrcpy. Dat is wat lastiger op te zetten maar als het werkt heb je het scherm van je mobiel in een venster op je desktop en kun je je telefoon volledig bedienden met toetsenbord en muis. Met guiscrcpy krijg je er ook nog een menu met bijvoorbeeld een home knop bij. https://github.com/Genymobile/scrcpy
« Laatst bewerkt op: 2020/09/29, 10:36:19 door DirkJan »

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Re: KDE Connect in Xubuntu 20.04
« Reactie #2 Gepost op: 2020/09/30, 21:09:02 »
Het is werkend zonder GSConnect. Ik heb het idee met minder mogelijkheden dan in Kubuntu, helaas.
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.