Je kan inderdaad de driver afvinken (niet gebruiken kiezen) maar pas met een restart zal blijken of je WiFi nog werkt of niet.
Dat is wat ik hierboven omschreef en met dat plaatje liet zien.
Driver afgevinkt, herstart, en alles werkt prima naar behoren. Alle testjes incl de 802.11 (hoogstwaarschijnlijk op school) zijn van daarna en deden het allemaal prima.
Vandaag later uit school zal ik mogelijk horen hoe het vandaag vergaan is en of dat iets geholpen heeft.
Leuke tip en ook een goede voor mij ; ik woon in Hongarije en ondanks goede upgrades laadden mijn webpagina's maar erg traag. Nu heb ik dat veranderd in REGDOMAIN=HU en dat was een schot in de roos .... Maar of het voor partyrabbit een oplossing is met zijn schoolnetwerk ??
Die tip ga ik zeker even onthouden en indien nog problemen dan toepassen/testen.
Het probleem is dat ik zelf dat soort testen niet kan doen, want ik kan niet op school gaan zitten (zijn pubers niet zo blij mee

terecht).
Ik kan dus hooguit thuis uitsluiten dat gangbare wifi-spot systemen werken, en op school ben ik afhankelijk van terugkoppeling.
Indien het probleem blijft bestaan zal ik even zelf contact opnemen met de ict-er. Hopelijk de juiste ict-er, want kid heeft wifi eerder zelf in moeten stellen "vanwege Linux" (kleine dus breder ervaren als de ict-er? LOL)
Want het kan niet zo zijn dat één kind 10+ minuten over inloggen doet. Daar mag school gewoon voor werkende wifi zorgen (zonder win verplichtingen).
Voor wie er in geinteresseerd is: Verder verloopt alles vlekkeloos met Linux op school en alle leerlingensystemen
(magister, zermelo, office online. Alleen teams vindt nog via telefoon en tablet plaats).