Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Interessant leesvoer  (gelezen 5679 keer)

Interessant leesvoer
« Gepost op: 2020/09/06, 09:31:40 »
@ Forumleden.

Het recentste nummer (10/2020) van c't Magazine is nu te lezen.
Het bevat heel interessante artikelen, die het lezen waard zijn.

Veel leesgenot.
Groet,
spievensterke.
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 22.xx.

nahjo

• Gast
Re: Interessant leesvoer
« Reactie #1 Gepost op: 2020/09/06, 09:38:08 »
Hallo spievensterke,
is er ook een linkje ?
En welke artikelen zouden interessant zijn?

Offline TopGear

• Forumteam
« Reactie #2 Gepost op: 2020/09/06, 13:06:55 »
Inderdaad een beetje een schaars topic. Waarom is het een interessante versie van c't? Voeg wat info toe aan de fipo, zodat er ook inhoudelijk over gediscussieerd kan worden. Bij gebrek daaraan komt er een slotje op 't topic.

« Reactie #3 Gepost op: 2020/09/06, 13:45:33 »
Ik kan toch niet alles verklappen wat er aan bod komt, de bedoeling is om hier even wat aandacht aan te schenken.
Maar we doen een poging:

Een greep uit de artikelen van c't Magazine:
- Het gevaar van het blauwe licht... blz.86 ->89.
- Bios-advies voor laptops en deskcomputers... blz. 106->109.
- Linux-distributie Parrot Security voor pentesters en hackers... blz.136,137.
- Nieuwe Linux Mint 20 met traditionele aanpak... blz. 28,29.
- en nog veel meer ...

Nog interessante artikelen vindt je bij (maar wél Engelstalig) :   https://itsfoss.com/

Ik heb géén linkje omdat ik het tijdschrift aankoop in boekhandel. (??? www.ct.nl ???)
« Laatst bewerkt op: 2020/09/06, 13:51:42 door spievensterke »

nahjo

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2020/09/07, 17:48:47 »
Stond ik vanmorgen om zes uur al op de stoep bij de boekhandel om die nieuw c't te kopen blijken ze maandags gesloten te zijn  :'(
Ben toch zo benieuwd naar die nieuwe Linux Mint 20 met traditionele aanpak  ???

« Reactie #5 Gepost op: 2020/09/09, 13:23:09 »
In de krantenwinkel zal ie ook wel te koop zijn. ^-^

« Reactie #6 Gepost op: 2020/09/09, 15:19:43 »
Stond ik vanmorgen om zes uur al op de stoep bij de boekhandel om die nieuw c't te kopen blijken ze maandags gesloten te zijn  :'(

Ook online te lezen: https://www.ct.nl/workshops/linux-mint-uitproberen-als-alternatief-voor-windows/
Xubuntu 24.04 LTS

nahjo

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 2020/09/09, 15:41:04 »

Ook online te lezen: https://www.ct.nl/workshops/linux-mint-uitproberen-als-alternatief-voor-windows/

Dat is een kopie van het Linux Mint 19 verhaal (weer veel bomen om niets gesneuveld). Het gaat  toch om
Citaat
Onlangs is versie 20 van het besturingssysteem verschenen, en in c’t 10/2020 bespreken we de nieuwe versie in een review.
?

Koop geen bedrukte dode bomen wanneer je het online kunt lezen ;)

Offline M_aD

• Forumteam
« Reactie #8 Gepost op: 2020/09/09, 19:09:00 »
Inderdaad een beetje een schaars topic. Waarom is het een interessante versie van c't? Voeg wat info toe aan de fipo, zodat er ook inhoudelijk over gediscussieerd kan worden. Bij gebrek daaraan komt er een slotje op 't topic.

Waarom dreigen met een slotje in een onschuldig topic? Het valt de laatste tijd op dat de echt compleet onzinnige topics waar zich meerdere leden gruwelijk aan storen of topics die uit de hand lopen gewoon langere tijd getolereerd worden of werden maar de karige/schaarse topics soms per direct of kort erna op slot gegooid worden.

Mijn topic heb je overigens ook niet open gelaten of terug open gedaan om een kans te geven nog iets aan de first post toe te voegen. Iets wat ik persoonlijk allemaal niet vind kunnen en volstrekt nutteloos is want op die manier ontneem je ons het recht en de vrijheid van spreken en om iets te posten. Het moet wel leuk blijven. Just my 2 cents.  :)
« Laatst bewerkt op: 2020/09/09, 19:13:25 door M_aD »
Ubuntu CoC Signed.
Ubuntu Member sinds Oktober 2020.

nahjo

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 2020/09/09, 19:20:50 »
Ja voor mij mag er ook wel een slotje op dit reclame draadje voor dat windows magazine ;)

Offline M_aD

• Forumteam
« Reactie #10 Gepost op: 2020/09/09, 19:29:13 »
Haal dan meteen het Algemeen en Offtopic gedeelte weg en focus dan enkel en alleen op het support gedeelte.  :rolleyes:  =D
Ubuntu CoC Signed.

nahjo

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 2020/09/09, 19:33:16 »
Haal dan meteen het Algemeen en Offtopic gedeelte weg en focus dan enkel en alleen op het support gedeelte.  :rolleyes:  =D
Volgens mij kan je dat zelf instellen bij je forumprofiel of zo :)

Offline M_aD

• Forumteam
« Reactie #12 Gepost op: 2020/09/09, 19:37:41 »
Ik hoef dat niet te doen.... maar als de moderatoren zoals eerder aangegeven in mijn post enkel karige topics op slot weten te gooien en ons de vrijheid ontnemen om nog te posten of aan te passen dan hebben Algemeen en Offtopic ook geen nut meer. Zo was dat bedoeld.

P.S.: de kans zit erin dat nu het topic wel op slot gaat of de irrelevante reacties verwijderd worden. Ik had mijn reactie hier gepost omdat op de melding van de vorige keer dat mijn topic op slot werd gezet verder geen reactie is gekomen. Dus uit ik mijn gedachte maar hier na het weer moeten lezen dat een topic op slot dreigde te gaan.
« Laatst bewerkt op: 2020/09/09, 19:42:41 door M_aD »
Ubuntu CoC Signed.

nahjo

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 2020/09/09, 19:43:42 »
Als je op het linkje 'meld dit bericht aan de moderator' klikt dan komt er aardig snel een moderator om het hoekje kijken hoor ;)
Misschien heeft iemand op dat linkje geklikt in jou draadje en dan kan er een slotje komen.   :police: 

PS,
je bedoelingen zijn goed maar het forum gebeuren (op het internet in het algemeen) is aan het veranderen en daar moeten we ons maar bij neerleggen.
« Laatst bewerkt op: 2020/09/09, 19:50:42 door nahjo »

Offline M_aD

• Forumteam
« Reactie #14 Gepost op: 2020/09/10, 06:13:34 »
Als je op het linkje 'meld dit bericht aan de moderator' klikt dan komt er aardig snel een moderator om het hoekje kijken hoor ;)
Misschien heeft iemand op dat linkje geklikt in jou draadje en dan kan er een slotje komen.   :police: 
Zover ik weet was het een bevinding van één moderator dat de first post van mijn topic destijds te karig was omdat het tekst miste en deze het daarom nodig vond maar een slotje te plaatsen. Er zal dus geen melding gedaan zijn door iemand anders. Ik heb dus geen verder geen uitleg meer kunnen geven en dat stoort mij een beetje.

Citaat
PS,
je bedoelingen zijn goed maar het forum gebeuren (op het internet in het algemeen) is aan het veranderen en daar moeten we ons maar bij neerleggen.
Mij gaat het niet om wat er in het algemeen op het internet aan het veranderen is, daar heb ik me al lang bij neergelegd. Het forum gebeuren is nog altijd hetzelfde naar mijn mening. Het gaat er mij eerder om dat dit soort topics zonder echt gegronde reden dreigen op slot gezet te worden. Te "karig" of "schaars" vind ik persoonlijk dus geen gegronde reden.
Een gegronde reden om een topic op slot te zetten kan zijn als er teveel op de man gespeeld wordt en de discussie helemaal uit de hand aan het lopen is. Of topics die al een jaar of al jaren oud zijn weer omhoog gebracht worden. Dat is nog aanvaardbaar.

Maar goed, we gaan vrolijk door. :)

P.S., misschien is het beter om dit stuk af te splitsen voor een open gesprek rond dit thema? Sorry dat ik het topic hiermee gekaapt heb.
Ubuntu CoC Signed.

« Reactie #15 Gepost op: 2020/09/10, 09:11:13 »
@ Forumleden,

spijtig, Ik vind het niet fijn dat zo'n discussie wordt gevoerd over een simpele mededeling.
Ik dacht dat dit het waard was om mee te delen.
Niets is dus minder waar.

Ik distantieer mij dan ook van deze discussie die hier gevoerd wordt.

Zo'n mededeling zal ik niet meer doen, in de toekomst, op dit forumgedeelte.
Een tijdschrift, een boek, die doet het bij mij nog altijd ook al moeten daar bomen voor gekapt worden (meestal is het toch gerecycleerd papier dat men daarvoor gebruikt).
Groet,
spievensterke.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #16 Gepost op: 2020/09/10, 09:42:55 »
Zover ik weet was het een bevinding van één moderator dat de first post van mijn topic destijds te karig was omdat het tekst miste en deze het daarom nodig vond maar een slotje te plaatsen. Er zal dus geen melding gedaan zijn door iemand anders. Ik heb dus geen verder geen uitleg meer kunnen geven en dat stoort mij een beetje.

Citaat
PS,
Mij gaat het niet om wat er in het algemeen op het internet aan het veranderen is, daar heb ik me al lang bij neergelegd. Het forum gebeuren is nog altijd hetzelfde naar mijn mening. Het gaat er mij eerder om dat dit soort topics zonder echt gegronde reden dreigen op slot gezet te worden. Te "karig" of "schaars" vind ik persoonlijk dus geen gegronde reden.
Een gegronde reden om een topic op slot te zetten kan zijn als er teveel op de man gespeeld wordt en de discussie helemaal uit de hand aan het lopen is. Of topics die al een jaar of al jaren oud zijn weer omhoog gebracht worden. Dat is nog aanvaardbaar.

Maar goed, we gaan vrolijk door. :)

P.S., misschien is het beter om dit stuk af te splitsen voor een open gesprek rond dit thema? Sorry dat ik het topic hiermee gekaapt heb.

je bedoelingen zijn goed maar het forum gebeuren (op het internet in het algemeen) is aan het veranderen en daar moeten we ons maar bij neerleggen. dan verlaat ik nog eerder dit Forum na bijna 13 jaren.
Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt ,TopGear is soms te snel en onbesuisd  in zijn beoordeling .

Foutje verbeterd .....sorry.
« Laatst bewerkt op: 2020/09/10, 14:01:26 door Tom »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #17 Gepost op: 2020/09/10, 10:15:53 »
Ik kan een goede leestip wel waarderen. Dus deel die vooral spievensterke. Ik miste in je eerste post wel wat precies  je dan lezenswaardig vindt en waarom. TopGear waarschijnlijk ook.

Wat de "daar moeten we ons maar bij neerleggen" discussie betreft, nee, waarom zouden we ons daar bij neer moeten leggen? Veranderingen ten goede prima maar die online verruwing (laat ik het zo maar even noemen) ga ik me niet bij neer leggen. Gelukkig valt het hier op het forum nog mee. Ook hier ontsporen draadjes weleens maar toch beduidend minder dan elders op het web. Onder andere door het, zichtbaar en onzichtbaar, ingrijpen van het forumteam. En ook zij zijn maar mensen, die deze soms ondanksbare taak in hun vrije tijd oppakken.... Dus een beetje mildheid op zijn tijd.

Peace out ;-)

Offline rico70

• Lid
« Reactie #18 Gepost op: 2020/09/10, 11:53:23 »
dan verlaat ik nog eerder dit Forum na bijna 21 jaren.
21 jaren? Das knap, de 1e Ubuntu kwam in oktober 2004 uit. Forum zal wss in 2005 of 2006 gestart zijn  ;) ;) ;)

« Reactie #19 Gepost op: 2020/09/10, 12:22:33 »
.... maar als de moderatoren zoals eerder aangegeven in mijn post enkel karige topics op slot weten te gooien en ons de vrijheid ontnemen om nog te posten of aan te passen dan hebben Algemeen en Offtopic ook geen nut meer. Zo was dat bedoeld.

Ligt dat aan de moderatoren? Of ligt het aan degenen die hier te pas en te onpas lekker aanvallend de boel lopen te verstieren, met topics maar nog vaker met onrustzaaiende reacties? En moeten de moderatoren wel iets fanatieker aan de slag (moderatoren = mensen = soms een inschattingsfoutje?)
Ik ben het met je eens dat er regelmatig topics om bovengenoemde reden ontsporen. Maar ik zou er eerder de aanstichters op aankijken dan de moderatoren :thumbsup:

Ik moet ook toegeven dat ik een tijdje terug zelf zo dom ben geweest (ja i confess) om de strijd aan te gaan met de aanstichters (en daardoor mogelijk zelf onderdeel van de onrust ben geworden), maar mede met de geduldige ondersteuning van diverse leden hier én een enkele moderator ben ik weer tot inkeer gekomen en volg weer als voorheen strikt wat de bedoeling is van dit forum:
Gewoon lekker elkaar vooruit helpen met het mooie Linux, en de relletjes lekker links laten liggen! Aka negeren! (zodat de mods dit snel kunnen indammen :thumbsup: )
Misschien ook een goed advies voor anderen!? :thumbsup:  ;)

En nu duik ik weer heel hard naar de achtergrond. Houdoe!  ^-^
(ik weet trouwens nu al wie hierop gaan reageren =D maar ik reageer daar toch niet op  :-X Ze laten zich maar lekker kennen. Kom er maar in :P)
« Laatst bewerkt op: 2020/09/10, 12:25:14 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

« Reactie #20 Gepost op: 2020/09/10, 15:22:32 »
En dat allemaal om een verwijzing naar een computertijdschrift.
Het wordt er zo niet vrolijker op.
Xubuntu 24.04 LTS

Offline M_aD

• Forumteam
« Reactie #21 Gepost op: 2020/09/10, 17:03:11 »
.... maar als de moderatoren zoals eerder aangegeven in mijn post enkel karige topics op slot weten te gooien en ons de vrijheid ontnemen om nog te posten of aan te passen dan hebben Algemeen en Offtopic ook geen nut meer. Zo was dat bedoeld.

Ligt dat aan de moderatoren? Of ligt het aan degenen die hier te pas en te onpas lekker aanvallend de boel lopen te verstieren, met topics maar nog vaker met onrustzaaiende reacties? En moeten de moderatoren wel iets fanatieker aan de slag (moderatoren = mensen = soms een inschattingsfoutje?)
Ik ben het met je eens dat er regelmatig topics om bovengenoemde reden ontsporen. Maar ik zou er eerder de aanstichters op aankijken dan de moderatoren :thumbsup:

Ik moet ook toegeven dat ik een tijdje terug zelf zo dom ben geweest (ja i confess) om de strijd aan te gaan met de aanstichters (en daardoor mogelijk zelf onderdeel van de onrust ben geworden), maar mede met de geduldige ondersteuning van diverse leden hier én een enkele moderator ben ik weer tot inkeer gekomen en volg weer als voorheen strikt wat de bedoeling is van dit forum:
Gewoon lekker elkaar vooruit helpen met het mooie Linux, en de relletjes lekker links laten liggen! Aka negeren! (zodat de mods dit snel kunnen indammen :thumbsup: )
Misschien ook een goed advies voor anderen!? :thumbsup:  ;)

En nu duik ik weer heel hard naar de achtergrond. Houdoe!  ^-^
(ik weet trouwens nu al wie hierop gaan reageren =D maar ik reageer daar toch niet op  :-X Ze laten zich maar lekker kennen. Kom er maar in :P)

Je mist het hele punt schijnbaar. Jij hebt het over topics die ontsporen en anderen die de boel lopen verzieken. Ik heb het enkel over dat er topics op slot gegooid worden die volgens een moderator te "karig" of "schaars" zijn en waar het dus geheel niet nodig is om ze op slot te gooien.

Voor wat betreft het "verstieren" en "onrustzaaiende reacties"... heb je niet in de gaten dat je zelf nu met je opmerkingen bepaalde zaken aan het uitlokken bent? Zoiets werkt enkel provocerend en verziek je de boel zelf op dit moment juist door deze reactie te posten.  Dat maakt jou dus geen steek beter dan diegenen die onrust stoken.  Misschien iets om even bij stil te staan. ;)
« Laatst bewerkt op: 2020/09/10, 17:14:16 door M_aD »
Ubuntu CoC Signed.

« Reactie #22 Gepost op: 2020/09/10, 17:20:24 »
Zie echt niks verkeerd van de melding van de moderator ,was wel wat karig .
TS heeft meer info gegeven toch voldoende of niet?
Wat nu te lezen valt tja vul het zelf in.....................
Mvg
c'est dur la vie d'artiste

« Reactie #23 Gepost op: 2020/09/10, 17:20:58 »
Je mist het hele punt schijnbaar. Jij hebt het over topics die ontsporen en anderen die de boel lopen verzieken. Ik heb het enkel over dat er topics op slot gegooid worden die volgens een moderator te "karig" of "schaars" zijn en waar het dus geheel niet nodig is om ze op slot te gooien.

Nou, volgens mij gaan de meeste "karige" of "schaarse" topics toch echt pas op slot als er commentaar op komt, meestal van dezelfden. Maar dan zal ik die reacties dan wel verkeerd gelezen hebben.

Voor wat betreft het "verstieren" en "onrustzaaiende reacties"... heb je niet in de gaten dat je zelf nu met je opmerkingen bepaalde zaken aan het uitlokken bent? Zoiets werkt enkel provocerend en verziek je de boel zelf op dit moment juist door deze reactie te posten.  Dat maakt jou dus geen steek beter dan diegenen die onrust stoken.  Misschien iets om even bij stil te staan. ;)

Ja jongen. Ik ben alweer stil (zoals vorige reactie omschreven). Het is mijn probleem niet (meer). Zoek het gewoon lekker uit allemaal!  =D
Als je maar niet vergeet dat jij hier al aan het klagen was voor ik op je reageerde;)

Citaat
re·a·ge·ren (reageerde, heeft gereageerd)
1 een bep. terugwerking vertonen als gevolg van een inwerking
2 (chemie) een reactie aangaan
3 op iets ingaan
« Laatst bewerkt op: 2020/09/10, 17:27:05 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline M_aD

• Forumteam
« Reactie #24 Gepost op: 2020/09/10, 17:32:35 »
Zo te zien een beetje "high" en gefixeerd op "trollen"? De reden waarom ik mijn reactie hier postte heb ik duidelijk uitgelegd gehad. Stil houden kan je je zo te zien toch niet en laat je nu duidelijk de boel ontsporen. Dat zegt meer over jou dan mij of anderen.  :)
Ubuntu CoC Signed.