Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Openshot DVD exporteren  (gelezen 1700 keer)

Offline wolfke

  • Lid
Openshot DVD exporteren
« Gepost op: 2020/08/31, 12:14:52 »
Ik ben beginner met Openshot op ubuntu.
Ik heb hier al wat zitten lezen, maar snap het toch niet goed.
ik heb met Openshot een mp4-film gemaakt, welke stappen moet ik doorlopen om deze op DVD te zetten zodat hij door alle dvd-spelers gelezen kan worden?
Ik had al geprobeerd om die in Openshot weg te schrijven in formaat .DVD, maar als ik dat afspeel met VLC is er geen klank bij. Ik ben beginner met Openshot op ubuntu.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Openshot DVD exporteren
« Reactie #1 Gepost op: 2020/08/31, 14:23:18 »
Hoi Wolfke,

Je hebt al een mp4 weten te maken. Mooi! Maar waarom zou je die dan nog op een DVD willen schrijven? Dat is een totaal andere techniek en zwaar verouderd. Je kan natuurlijk wel het mp4 bestand op de DVD zetten, maar waarom zou je? Om je film aan iemand anders te laten zien?

Ja, dat kan natuurlijk. Maar handiger is dan om hem op Youtube te zetten en de link naar je belangstellenden te sturen per email. Of - als je Youtube niet (of nog niet) wilt gebruiken - hem via Wetransfer te uploaden en de gekregen link ook weer per email te versturen. De ontvangers van de link hebben dan een week om de mp4 te dowloaden.

Mocht je ooit bij een film en videoclub  terecht komen, dan kan je daar met een usb stick met je mp4 ook uitstekend uit de voeten.

Tip: kijk eens rond op Youtube naar anderen met video's in jouw interesse. Het is gewoon leuk om te doen.

groeten,

Just Vecht
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline vanadium

  • Lid
Re: Openshot DVD exporteren
« Reactie #2 Gepost op: 2020/08/31, 14:40:13 »