Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: snap - verwijderen van alle data dat het geinstalleerd heeft  (gelezen 528 keer)

Offline bart85

  • Lid
snap - verwijderen van alle data dat het geinstalleerd heeft
« Gepost op: 2020/07/29, 19:53:36 »
Ik heb software geinstalleerd met snap. Het gaat om cnctsun, cncra en openra. Deze heb ik met 'sudo snap remove <package>' verwijderd. Het lijkt erop dat het data bewaard of backup maakt. Na installatie was de root filesystem vergroot. Met onderstaande zie ik saved snaps.
$snap saved
Set  Snap     Age    Version           Rev   Size    Notes
2    cnctsun  14.5m  1.0               61    1.51GB  auto
3    cncra    11.3m  1.0               61     855MB  auto
4    openra   9m02s  release-20200503  1290  33.1MB  auto
Alle gegevens hiervan wil ik verwijderen.

Bij installatie van deze onderdelen heeft het wine geinstalleerd via snap als dependencie. Ik weet niet zeker of het al verwijderd is. Anders graag alsnog verwijderen.
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

Offline vanadium

  • Lid
Re: snap - verwijderen van alle data dat het geinstalleerd heeft
« Reactie #1 Gepost op: 2020/07/29, 20:13:40 »
snap forget ## (nummer is het eerste nummer in de uitvoer van "snap saved" verwijdert de snapshot. Anders worden die automatisch na 30 dagen verwijderd.

Offline bart85

  • Lid
Re: snap - verwijderen van alle data dat het geinstalleerd heeft
« Reactie #2 Gepost op: 2020/07/29, 20:18:23 »
ok. het is gelukt
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.