Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Meer dan 4 partities  (gelezen 579 keer)

forcom

• Gast
Meer dan 4 partities
« Gepost op: 2007/05/21, 20:26:44 »
Ik ben nu bezig op de live cd van ubuntu 6.06, en ik heb momenteel al 2 van de 3 partities gemaakt om ubuntu te instaleren. Maar als ik op de overige plaats klik en dan op new dan komt er dit te staan:
It is not possible to create more than 4 primary partitions

If you want more partitions you should first create an extended partition. Such a partition can contain other partitions.

Hoe kan ik dit oplossen?
Moet ik dan een schijf unmounte of deactiveren?

Loïc

En die linux-swap mag ik die op 1112 zetten (ik heb nu 512 maar ik ga binnenkort 1 of 2 gig zetten)
of kan je dit later nog aanpassen?

Offline siegi

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Meer dan 4 partities
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/21, 20:35:37 »
Maak van de partities voor ubuntu eens logische inplaats van primaire, alleen windows is een os dat absoluut op een primaire partitie moet staan.

forcom

• Gast
Meer dan 4 partities
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/21, 20:42:42 »
Allemaal?
werkt ubuntu dan nog wel?

Offline Typhoner

• Lid
    • http://typhoner.blogspot.com/
  • Steunpunt: Nee
Meer dan 4 partities
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/21, 21:02:34 »
ja hoor, ubuntu doet niet zo moeilijk :)
alle vrije ruimte die je nog hebt gebruiken voor een extended partitie en in die partitie de partities die je nog nodig hebt aanmaken als logische stations.