Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thunderbird update 78  (gelezen 745 keer)

Offline RoosRde

• Lid
Thunderbird update 78
« Gepost op: 2020/07/21, 19:22:22 »
Hallo Allemaal,

Ik werk met Ubuntu Mate 20.04. Heeft helaas een oudere versie van Thunderbird. Hoe kan ik Thunderbird updaten. Het About menu activeren en dan wachten op een update melding werk alleen bij een handmatige installatie en niet via een package geïnstalleerde versie
Met Tars etc. ben ik geen held.
Weet iemand een simpelere oplossing, of gewoon maar afwachten ?

Met dank eventueel
Rosiey

Offline vanadium

• Lid
Re: Thunderbird update 78
« Reactie #1 Gepost op: 2020/07/21, 19:27:30 »
Zou ik niet doen. Zoveel "ouder" is je versie niet: die nieuwe is pas uit. Afwachten tot je naar je volgende Ubuntu LTS gaat: je huidige versie, beproefd en getest geïnstalleerd door de Ubuntu ontwikkelaars zelf, blijft even degelijk doorwerken als hij nu doet.

Offline rico70

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2020/07/21, 20:44:44 »

Offline DeBaas

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2020/07/21, 21:04:38 »
Thunderbird 78 heeft een andere interne structuur gekregen, vele add-ons werken niet meer.
Blijf voorlopig je vorige Thunderbird, het advies van de Thunderbird ontwikkelaars is gewoon wachten tot 78.2, gebruiken, dat is de eerste officiele update/grade over de 68.10, waar dan weer meer add-ons zouden moeten zijn en ondersteund.

Voorbeelden uit 78:
de "Provider for Google Calendar", Agenda sync add-on werkt niet meer, dat is nog wel te ondervangen met CalDAV instellingen.
gContactsync, de Google Adresboek sync werkt ook niet meer, is nog geen oplossing voor.
« Laatst bewerkt op: 2020/07/21, 21:06:23 door DeBaas »
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline RoosRde

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2020/07/22, 16:42:23 »
Beste allemaal,

Bedankt voor jullie zinnige reacties en waarschuwingen. Ik blijf dus maar bij de 68 versie

Nogmaals zinvol deze reacties