Ik zou denken dat je als systeembeheerder wel toegang hebt tot de zaken waartoe je toegang behoort en mag hebben. En als die toegang wel nodig is zou je dat bij de "grote baas" moeten gaan halen en krijgen indien daartoe gemachtigd.
Om een systeem te onderhouden heb je geen toegang op gebruikers-niveau nodig dacht ik zo. Ik onderhoud alle systemen hier ook zonder dat ik in de gebruikers hoef (wel kan als "systeembeheerder" aka toezichthoudende ouder

)
Ik sta in zulke zaken simpel. Wie over de informatie dient te beschikken heeft daartoe vanzelf toegang toegewezen gekregen. Wie dat niet heeft is dan blijkbaar ongemachtigd wegens onvoldoende noodzaak (en zal het van mij dan ook nooit krijgen. Ook altijd een leuke discussie met helpdesk-medewerkers die naar wachtwoorden en zo vragen

)
Ik volg daar DirkJan ook. Ongebruikelijke vraag dus wat meer achtergrond voor ik antwoord zou geven en mee zou helpen aan onbevoegde toegang.