Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Jitsi video vergaderen  (gelezen 576 keer)

Jitsi video vergaderen
« Gepost op: 2020/05/26, 15:17:03 »
Heb net een Jitsi Video vergadering achter de rug  en heb voortdurend in beeld: it sounds like your microphone is making noise (iedereen hoort een vreselijke brom), please consider muting or chancing the device.
Heb geen idee wat ik hier mee moet of moet instellen.
Op het moment dat ik de microfoon uitzet is de overheersende brom weg, en als ik wat wil zeggen moet ik hem weer aan zetten. Zit dus voortdurend de microfoon aan en uit te zetten. Wat doodvermoeiend is.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit kan oplossen?
Xubuntu 22.04.3 LTS
Gemeente Assen

Re: Jitsi video vergaderen
« Reactie #1 Gepost op: 2020/05/26, 15:31:56 »
Jitsi geeft tenminste nog die melding :-)

Ik heb dit ook. De oorzaak is dat de microfoon in mijn laptop blijkbaar direct of indirect erg gevoelig is voor het geluid of de trillingen vanuit de ventilator. Ik gebruik dus vrijwel altijd een headset. Sowieso vindt ik dat wel prettig, merkte dat ik zonder blijkbaar onbewust anders praat waardoor ik aan het eind van de dag met alle bellen en video vergaderen schor was.

Offline Nero

  • Lid
Re: Jitsi video vergaderen
« Reactie #2 Gepost op: 2020/05/26, 15:48:32 »
In pavucontrol de ingang van de microfoon lager zetten. Staat bij ons voor Jitsi (wordt voor het overige zelden gebruikt) op 8%, en daarmee was het probleempje opgelost.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Jitsi video vergaderen
« Reactie #3 Gepost op: 2020/05/26, 15:54:36 »
Ik had gisteren een vergadering met iemand op een plaats die ik ken. Tot mijn ongeloof hoorde ik aan de andere kant voortdurend vliegtuigen taxiën! Naar mijn weten was daar geen luchthaven in de buurt! Bleek de ventilator van zijn computer te zijn  =D.

Jitsi tip: als je één keer met de muis de microfoon gemuted hebt, dan kan je unmuten door je spatiebalk in te houden. Het kan dus handiger zijn de spatiebalk ingedrukt te houden van zodra je praat, dan microfoon met een klik te moeten muten/unmuten.

Beter is je een USB headset aan te schaffen, of een externe microfoon.

@Nero die ondertussen ook bezig is: wellicht de nagel op de kop. Zo wordt het ingangssignaal verzwakt. Videoconferentiesoftware voert noise gating door. Op die wijze wordt het verzwakte stoorgeluid geblokkeerd, en komt enkel tijdens het hogere volume van de stem geluid door.   

Re: Jitsi video vergaderen
« Reactie #4 Gepost op: 2020/05/27, 07:17:15 »
Wat een goeie tips. Ga ze allemaal uitproberen. Dank jullie!
Xubuntu 22.04.3 LTS
Gemeente Assen