Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xubuntu Snap Winkel is leeg.  (gelezen 995 keer)

Offline LexLex

• Lid
Xubuntu Snap Winkel is leeg.
« Gepost op: 2020/05/26, 07:38:16 »
Hoi

Ik ben van de normale Ubuntu  over gestapt naar Xubuntu  omdat ubuntu toch te zwaar was voor het oude beestje.

Ik begrijp niets van de software winkel dat  "Snap Winkel" heet in Xubuntu,  ik heb een Account  aangemaakt toch blijft de software bibliotheek leeg.

Bij de normale ubuntu hoef je geen account aan te maken voor de software winkel en is deze gewoon beschikbaar.   

Ik kan rechts boven zien dat ik ben aangemeld. 

Waar is alle software en programma's?

Ik verneem graag meer informatie hier over. 
« Laatst bewerkt op: 2020/05/26, 07:41:52 door LexLex »

Offline vanadium

• Lid
Re: Xubuntu Snap Winkel is leeg.
« Reactie #1 Gepost op: 2020/05/26, 09:56:36 »
Het huidige software centrum in Ubuntu is toch wel problematisch. De softwarecatalogus laadt traag en in jou geval blijkbaar niet - normaal gezien moet je daar géén account voor hebben.

Om software te installeren, kan je Synaptic installeren en gebruiken. Snap software kan je lokalizeren via de website https://snapcraft.io/store. Je kan ook de "snap-store" verwijderen en vervangen door gnome software center.
sudo snap remove snap-store
sudo apt install gnome-software-common gnome-software-plugin-snap

Offline LexLex

• Lid
Re: Xubuntu Snap Winkel is leeg.
« Reactie #2 Gepost op: 2020/05/26, 12:51:20 »
Bedankt. 

Ik heb meteen een programma installeert via terminal.

Met Ubuntu en nu ook weer met Xubuntu heb ik problemen met Blueman bluetooth manager.  Ik heb het redelijk aan de gang als ik de muis bijvoorbeeld een uur niet gebruikte  dan krijg ik de bluetooth muis niet meer aan de gang ook als ik de muis uit en aan zet. 

Ik moet de computer dan opnieuw opstarten eer hij weer werkt? 

Ik heb gister maar een USB muis gekocht heerlijk deze werkt tenminste zonder problemen.  Tja alleen de draad daar moet ik weer even aan wennen.

Ik heb twee computers naast elkaar staan links mijn Xubuntu notebook  Dell Inspiron N5050 Intel I3 2e gen 2012.   Rechts mijn Windows10 notebook een Acer Aspire V17 Nitro N VN7-793G. Intel I7  7e gen 2018

Mijn oude  Mint notebook een Dell Inspiron 6400  is 2 jaar geleden kapot gegaan na 10 jaar trouwe dienst.
deze was nog wel te repareren maar het toetsenbord was op de accu ook.

Nogmaals bedankt. 
« Laatst bewerkt op: 2020/05/26, 12:53:30 door LexLex »