Je kan ook steeds geheugen aankopen op de AliExpress site : scheelt een hoop duiten
Pakketten die nu vanuit Aliexpress worden verzonden hebben nu een "guaranteed shipping time" van 90 dagen! Let dus op dat een pakket dus ongeveer 3 maanden onderweg kan zijn!
Globaal is de regel nog altijd 3 à 4 weken, maar veel hangt af van wat je koopt en bij welke seller. Als een seller 4 € durft vragen voor shipping cost mijden de meesten uit Europa aan te kopen, maar vergeten wel dat die 4€ een sprinter aan je deur zet die netjes de elektronica komt afzetten. Maar ik handel vooral in Hongarije nu, niet in de Benelux: ik heb ook mogen vernemen dat mijn collega's in België soms 6 weken moeten wachten als op Zaventem alles plat ligt (of zo goed als).
@najoh : je draaien en keren wat je wilt. Dealers van RAM in de Benelux kopen zelf rechtstreeks aan in China : heeft niks met mijn instelling te maken, maar dat is nu de manier van zaken doen. Of dat particulier is of dat bedrijven dat doen heeft 0 met de realiteit te maken. Sponsors zal je nooit vinden bij die handelaars. Ik ken er een paar persoonlijk van hen en mede dankzij hen weet ik wat voor prijzenoorlog ze hanteren in China. M.a.w. via AliExpress gaat veel naar de moederbedrijven die op hun beurt investeren in bedrijven van de Benelux. Kleine kruideniersmentaliteiten zijn definitief voorbij in Europa algemeen, en zeker in die branche.