Hoi hoi,
Eerst even uitrazen ... wat een kutdag ! xorg.conf om zeep geholpen, login en password van het forum vergeten ... die gegevens natuurlijk ook al gewist uit de mailbox ... POTVERDORIE !!
OK, ik kan er weer tegen... Ik ben nog niet zo lang linuxgebruiker. Ik heb vlak nadat ie uit was meteen Feisty geïnstalleerd. (daarvoor al wat geprutst met dapper en edgy) Ik ben er intussen al een tijdje mee aan het knoeien om die lekker te krijgen. Zo heb ik dus de nvidia drivers geïnstalleerd en ingesteld voor GeForce 6 reeks, daarna Beryl ...) Omdat ik wat problemen had met mn resolutie dus dan maar mn xorg.conf aangepast naar "1280x1024@75", zonder probleem.
Nu heb ik ook zo'n flatscreen tv staan met PC aansluiting. Naieve ik dacht dus dat het vlotjes zou gaan om die linux machine daar eens aan te hangen. (dat gaat trouwens fijn met de bootable cd).
Bij het booten was de resolutie dus omzeep (640x480) en heb ik er dus niets beter op gevonden dan de xorg.conf aan te passen en er "1366x768@60" bij te zetten.
Gevolg... een zwart scherm bij het booten dat lekker zwart blijft. Dat blijkt nu eigenlijk 1024x768 te moeten zijn :-(
Ik heb dan geprobeerd om die xorg.conf aan te passen via een bootable linux, maar dat lukt niet.
Ik probeerde de bootable van Feisty, maar die ziet de hda1 niet (waar de xorgfile op staat) heb dan maar mn knoppix 5 ter hand genomen maar die weet me fijntjes te vertellen dat ik geen schrijftoegang heb. Ik kan de file niet wijzigen, niet deleten, niet verplaatsen, niet NIX dus

Heb in Knoppix al via de rootshell getracht om hda1 te mounten maar dan zegt ie dat dat al zo is ?! (kan zijn want ik kan via de desktop de icoontjes voor de hd's zien en openen)
Ik heb deze commando's ergens gevonden zodat ik aan de slag kon :
# mount -o dev,rw /mnt/hda1
# cd /mnt/hda1/etc
en dan naar X11 map en dan nano xorg.conf (dat editten gaat trouwens ook lekker, maar ie wil dus niet opslaan)
Nu ben ik zowat ten einde raad ... wie kan helpen ?
Alvast merci van een newbe die al wou lopen toen ie nog moest leren stappen ;-)
Ghost Bear