Dat Linuxband is één keer als beta uitgebracht in 2012 en daarna nog een correctie op die beta. Nou ja, dat is dan eigenlijk nauwelijks serieus te nemen. Het lijkt me wel een leuk programma, maar dan moet je gewoon het programma verder willen ontwikkelen.
Ow jaaa, linuxband. Scherp Just.
Linuxband is voor zover ik weet verder gegaan onder Linuxaudio. Kan het alleen niet bevestigen omdat ik niets met linuxaudio doe.
Onbegrijpelijk vind ik dat app-store van Ubuntu wel stikt van de spelletjes en weinig of niets te bieden heeft op wat serieuzer gebied.
Vergeet niet dat xUbuntu en Linux grotendeels worden in elkaar geknutseld -- positief bedoeld -- door "de gemeenschap". Vaak zijn dat mensen die ervoor amper of zelfs niet worden betaald. Het is allemaal al vaak gratis, maar wees niet boos als een programma dat je graag wil gebruiken toevallig niet beschikbaar is in Linux.
Ja inderdaad.
Eind van het verhaal dat ik hier een complete muziekstudio draai, inclusief professioneel werkende DAW met honderden plugins (snel een tientje per stuk? Autotune alleen al € 400), div midi verwerkende proggies, keyboard software, en super resultaten
[1] .... voor niks noppes nada.
(ja wat vrijblijvende donaties uit eigen beweging)Zou ik hetzelfde doen 'tegen gangbare kostprijzen' dan zou ik het niet redden met € 2500

heb ik weleens uitgerekend, en zou het voor mij (met opgroeiend gezin) onhaalbare hobbie zijn waar ook mijn kinderen een klein gemis hadden gehad in hun ontwikkeling in en plezier aan muziek. En dan moet er ook nog een snellere pc komen die de dan zwaardere software aan kan (weer € 750 verder).
Dan daarnaast nog video progies voor clips en meer videogeklooi. Gimp voor de 'decoratie' en presentatie...
Uiteindelijk mis ik geen enkele soort software en doe alles onder linux wat ik voorheen ook deed. Meer zelfs denk ik, of makkelijker misschien.
Buiten de gratis repositories wordt nog véél méér software aangeboden en dat gaat tot op hoogwaardig professioneel gebied, tegen betaling wel te verstaan.
Dus als je een paar centen neer telt kun je werkelijk alle soorten software vinden.
Mij hoor je dus niet klagen.

En jij hebt inmiddels ook vele opties aangereikt gekregen voor prima backing tracks. Meer dan genoeg software beschikbaar, en ik denk dat jij nog een beetje de weg daarin zou kunnen vinden. En dat is ook leuk, zeker als het je uiteindelijk lukt.
[1] Ik raad je aan nooit te zeggen dat je iets met linux audio-software gemaakt hebt want dan wordt het meteen zonder pardon afgekraakt "want linux, gratis ... wat mij bakken geld kost ... dat kan gewoon niet goed zijn". Zeg je niets dan hoort niemand het en vinden ze het hoogstverbazend ineens wel mooi.
... soms zich afvragend hoe jij wel gemaakt kreeg wat hen zo moeilijk lukt