Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Flash Player 9 for Linux toont niet altijd alles  (gelezen 1181 keer)

Basic

• Gast
Flash Player 9 for Linux toont niet altijd alles
« Gepost op: 2007/05/20, 23:40:59 »
Hoi,

Mijn computer draait op Ubuntu 6.06 (.1) LTS. Ik heb sinds kort Flash Player 9 for Linux van de Adobe site. Deze toont echter niet altijd alles. Hiermee bedoel ik dat er soms een blok is dat wit blijft, terwijl er iets moet staan. Dit kun je zien omdat, als je het blok selecteert, de inhoud alsnog zichtbaar wordt. Is dit een bekend probleem?

Groeten, Basic

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/21, 08:56:32 »
Citaat van: Basic
Hoi,

Mijn computer draait op Ubuntu 6.06 (.1) LTS. Ik heb sinds kort Flash Player 9 for Linux van de Adobe site. Deze toont echter niet altijd alles. Hiermee bedoel ik dat er soms een blok is dat wit blijft, terwijl er iets moet staan. Dit kun je zien omdat, als je het blok selecteert, de inhoud alsnog zichtbaar wordt. Is dit een bekend probleem?

Groeten, Basic
geen idee of het probleem heel algemeen is, maar ik herken het wel in dapper,
vanaf edgy, dus ook in feisty werkt flash foutloos hier.

Basic

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/21, 19:28:04 »
Hoi leoquant,

Bedankt voor je antwoord! Tja, ik ben echt wel een 'stabiel en veilig' liefhebber dus vandaar nog steeds op Dapper, Over Feisty hoor ik veel positieve dingen, maar ik las bijvoorbeeld ook van freezes, en zoiets kan ik niet gebruiken (zou niet weten wat te doen, en heb maar 1 computer dus da's ook gelijk mijn werkpaard zeg maar)..

Groeten, Basic

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/21, 19:36:14 »
Hoi leoquant,

Bedankt voor je antwoord! Tja, ik ben echt wel een 'stabiel en veilig' liefhebber dus vandaar nog steeds op Dapper, Over Feisty hoor ik veel positieve dingen, maar ik las bijvoorbeeld ook van freezes, en zoiets kan ik niet gebruiken (zou niet weten wat te doen, en heb maar 1 computer dus da's ook gelijk mijn werkpaard zeg maar)..

Groeten, Basic
toch kan ik je feisty aanraden. kan je feisty naast dapper installeren? heb je wat ruimte? ik heb overigens op 1 partitie ook dapper staan. maar vind wel dat sommige progs trager werken of het gewoon niet meer doen. voorbeeld: gtk-gnutella.
feisty is stabiel, alleen af en toe een firefox freeze.( heel zelden) soundjuicer kan ik niet instellen.:) maar flash 9 werkt perfect!

Basic

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/21, 20:20:21 »
Heb een 'vooroorlogse' hardeschijfgrootte :) met 2 schijven: 1 van 20GB (hda1: hier staat Ubuntu 6.06 LTS op) en 1 van 6 GB (hdb1, hier staat volgens mij Fedora Core 6, want ik zie een ReiserFS bestandssysteem, het kan ook zijn dat dit SUSE is, geloof ik ook Reiser? > Suse was mijn vorige OS). Ik heb destijds gekozen voor een standaard installatie van Ubuntu, en hierbij kon ik maar 1 van de 2 schijven kiezen om op te installeren. Ik heb toen gekozen voor de grootste. Waarom is dat eigenlijk? Ik zag dat bij Fedora ik beide schijven kon aanklikken, hoewel dit dus ook niet goedging, zie mijn verhaaltje onder Off Topic. Moet nog uitvinden hoe ik de 2de disk kan benaderen: is dit gewoon een kwestie van Systeem > Beheer > Schijven, bij Status: inschakelen? en bij Toegangspad dan ook voor deze schijf ' / ' in te vullen? Krijg ik dan een keuze bij opstarten? Ik weet niet hoeveel Feisty nodig heeft, maar zou evt, dus op de 2de disk kunnen..

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2007/05/21, 20:24:21 »
op het install hoesje staat min. 4 gig geloof ik. maar dat vind ik vrij krap.

Basic

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2007/05/21, 20:35:02 »
Okee dan zou het evt. andersom kunnen, enige ervaring met Dual Boot Linux?

Klopt mijn veronderstelling hierboven voor wat betreft benaderen van HDD2? Of moet ik want anders doen om beide schijven (en OS-en) te kunnen benaderen?

Is het ook mogelijk om de 2 schijven meer 'virtueel' in te delen, bijvoorbeeld de 26 GB samenpakken en verdelen: 50 % naar OS1, 50 % naar OS2? Of kan dit niet/ is dit vragen om moeilijkheden?

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2007/05/21, 21:08:48 »
Okee dan zou het evt. andersom kunnen, enige ervaring met Dual Boot Linux?

Klopt mijn veronderstelling hierboven voor wat betreft benaderen van HDD2? Of moet ik want anders doen om beide schijven (en OS-en) te kunnen benaderen?

Is het ook mogelijk om de 2 schijven meer 'virtueel' in te delen, bijvoorbeeld de 26 GB samenpakken en verdelen: 50 % naar OS1, 50 % naar OS2? Of kan dit niet/ is dit vragen om moeilijkheden?
ik heb volstrekt geen ervaring met fysiek twee harde schijven in mijn systeem, laat staan de indeling daarvan. ik hoop dat iemand anders je daarbij kan helpen, zonder dat er problemen ontstaan.

Basic

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 2007/05/21, 23:58:20 »
Okee dank voor je antwoorden!