Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Muziek op mijn pc spelen vanop mijn PC of vanop mijn smartphone via wifi?  (gelezen 808 keer)

Offline Jenske

• Lid
Ik heb een muziekcollectie op mijn desktop pc staan. Gebruik makend van clementine kan ik heel goed die muziek afspelen. En ik kan ook middels clementine remote vanop mijn android telefoon via de wifi clementine bedienen.

Maar ... bestaat er ook een mogelijkheid om diezelfde muziek vanop mijn android, aangesloten op de huis-wifi telefoon te spelen, waar dan bv. 2 boxen aan hangen?

Ik wil dus een systeem waarbij ik kan kiezen tussen: weergeven op mijn (vaste) PC ofwel via mijn smartphone.

Wat is hiervoor de beste oplossing?
... Kubuntu 25.04 ... KDE Plasma ... X11 ...
... 32 Gb RAM ... NVidia GeForce RTX 3060 ...

Offline vanadium

• Lid
Vermoedelijk een media server op je PC. Muziek van die server kan je dan afspelen op een android telefoon met een app die het protocol (vb DNLA) ondersteunt.

Offline Jenske

• Lid
Ik heb het kunnen doen door Rhythmbox in te stellen als DAAP-server en dan in mijn gsm een DAAP-speler te installeren.

MAARRR ... het voordeel van Clementine is dat je er zo mooie afspeellijsten en wachtrijen mee kan maken. Dat gaat met mijn huidige DAAP-app in mijn android-telefoon niet. Meer nog: als ik wissel naar een ander nummer in DAAP op mijn telefoon, wordt het vorige nummer abrupt afgebroken. Geen wachtrij, niks.

Die installatie met rhythmbox vind je overigens hier:
https://www.lifewire.com/stream-music-from-your-computer-using-linux-4111258
... Kubuntu 25.04 ... KDE Plasma ... X11 ...
... 32 Gb RAM ... NVidia GeForce RTX 3060 ...