Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installeren op Lenovo laptop waarop RST aan stond  (gelezen 696 keer)

Offline mp

  • Lid
Installeren op Lenovo laptop waarop RST aan stond
« Gepost op: 2020/04/30, 22:29:48 »
Ik wilde vandaag op de nieuwe Lenovo IdeaPad C340 een dualboot met Ubuntu opzetten. Ik kreeg tijdens het installatieproces de melding dat deze laptop RST gebruikt en werd doorverwezen naar de volgende website.
Ik heb alles op de pagina gevolgd, ondanks dat ik veranderingen in het register aanbracht, moet mijn windows toch hersteld worden. Ik kom in de prompt terecht en daar moet ik aangezien de commando's van de vorm bcdedit /deletevalue {default} safeboot niet werken, de bootpartitie zelf in. Eerst en vooral: die bootpartitie had bij mij geen letter toegewezen, dat heb ik dan zelf maar gedaan (weet niet of dit een goed idee was). In de partitie raak ik wel in de /BOOT map, maar het commando ren BCD BCD.bak werkt niet.

Wat moet ik doen? Is een dual boot onmogelijk geworden? Installeer ik alleen Ubuntu, en zullen er nu geen problemen ontstaan met die gekke bootpartitie? Of kan ik de dual boot mogelijkheid nog redden?

Hulp!