Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: scherm groter dan display, hoe te fiksen  (gelezen 1142 keer)

Offline kuifje09

• Lid
scherm groter dan display, hoe te fiksen
« Gepost op: 2020/04/06, 19:59:50 »
Als ik met wine een spel start, dan is het beginscherm : 640/480 (b.v.)
Dan als het spel start wordt het 1910/1080  ( b.v.)

Maar, dan moet ik ineens met de muis het scherm onder de display doorschuiven. dat speelt niet echt snel...

Inmiddle s wel wat afgezocht maar alles lijkt over virtualbox te gaan.. of oplossingen met een speciale wine-configuratie.

Hoe kan ik dit automatisch laten fiksen zodat er nooit meer een scherm groter wordt dan de display?

Offline jan11000

• Lid
Re: scherm groter dan display, hoe te fiksen
« Reactie #1 Gepost op: 2020/04/06, 20:54:21 »
In het spel kleiner zetten.

Offline kuifje09

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2020/04/06, 21:16:26 »
Zeer gevat...

Met winecfg kan je wat rommelen, maar dat geeft als resultaat een te klein startscherm ( 640x480 ) en een windowed spel ( niet full-screen )
of als je wine verbied de resolutie aan te passen een hangende windowmanager ( xfce ), kan je echt rebooten, krijg je niet meer in plooi...

Offline kuifje09

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2020/04/06, 21:45:22 »
UPDATE: Misschien moet ik het anders formuleren?

Hoe kan ik xfce verbieden een virtueel scherm te maken, dus de desktop kan nooit groter mogen worden dan de display laat zien.