Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kobo e-books of DRM ebook op PocketBook ereader zetten in Ubuntu: hoe?  (gelezen 1556 keer)

Offline Jenske

  • Lid
Ik heb een PocketBook e-reader gekregen. PocketBook is, in tegenstelling tot Kobo en Kindle, niet gebonden aan een bepaalde verkoper (Bol.com, Amazon, ...).

Ik wil nu een boek kopen dat op Bol.com wordt aangegeven als "in te lezen in je Kobo-ereader".
Hoe kan ik nu tóch (legaal) zo'n boek op mijn PocketBook zetten vanuit Ubuntu/Linux?
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Re: Kobo e-books of DRM ebook op PocketBook ereader zetten in Ubuntu: hoe?
« Reactie #1 Gepost op: 2020/03/30, 12:31:16 »
Ik gebruik hiervoor Calibre.


Is ook een mooi beheersprogramma voor je boeken.
« Laatst bewerkt op: 2020/03/30, 12:34:45 door maasnet »
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline rico70

  • Lid
Re: Kobo e-books of DRM ebook op PocketBook ereader zetten in Ubuntu: hoe?
« Reactie #2 Gepost op: 2020/03/30, 13:00:27 »
Heeft dat ebook social drm of adobe drm?

Offline Jenske

  • Lid
Re: Kobo e-books of DRM ebook op PocketBook ereader zetten in Ubuntu: hoe?
« Reactie #3 Gepost op: 2020/03/30, 13:03:41 »
Ik gebruik inderdaad ook Calibre, maar ik zou nu voor de eerste keer een boek kopen op bol.com, waarvan de Bol.com expliciet stelt dat het moet ingelezen worden op een kobo-reader.

Het gaat dus niet over een "neutrale" epub, maar wel over iets dat beveiligd is, ofwel met DRM van Adobe ofwel een andere beveiliging.

Ik wil dus zéker zijn dat ik mijn op bol.com gekochte e-book wel degelijk kan transfereren naar mijn PocketBook ereader, zonder dat ik eerst moet passeren via een of andere Windows- of Apple-computer. En ik wil daar eventueel Calibre voor gebruiken.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Re: Kobo e-books of DRM ebook op PocketBook ereader zetten in Ubuntu: hoe?
« Reactie #4 Gepost op: 2020/03/30, 13:10:49 »
Ik gebruik inderdaad ook Calibre, maar ik zou nu voor de eerste keer een boek kopen op bol.com, waarvan de Bol.com expliciet stelt dat het moet ingelezen worden op een kobo-reader.


Ik heb zelf wel een Kobo-reader dus ik weet niet hoe dat gaat bij een andere reader.
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"