Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Foto's ophalen van smartphone  (gelezen 939 keer)

Foto's ophalen van smartphone
« Gepost op: 2020/03/24, 16:14:34 »
Met het upgraden van Ubuntu 16 naar Ubuntu 18 heb ik wat problemen om foto's van mijn smartphone op te halen.
Waar het in de vorige versie gewoon kon met Nemo of  'Bestanden', lukt dat nu niet meer.
ik krijg wel automatisch Shotwell te zien, die dan tergend traag de foto's upload. Maar vanuit die shotwell kan ik dan niet eenvoudige foto's kopiƫren en elders plakken (control c en v). Shotwell laat ook maar een zeer eigenzinnige keuze van mappen zien.
Verslepen lukte al eens, maar andere keren dan weer niet.
Is dat zo'n rotprogramma, of mis ik iets?  Waarom kan dat niet meer met de gewone bestandsbeheerder?

Offline vanadium

• Lid
Re: Foto's ophalen van smartphone
« Reactie #1 Gepost op: 2020/03/24, 17:27:46 »
Kan zeker wel.

- Zet in Instellingen onder Apparaten, Verwijderbare media alles uit. Dat belet dat Shotwell automatisch opgestart wordt bij het aankoppelen van je telefoon
- Na het inpluggen van je telefoon ga je (bij Android) op je telefoon het notificatiebalkje naar beneden trekken. Je krijgt enkele opties. Kies "Massaopslag".

« Reactie #2 Gepost op: 2020/03/24, 17:28:47 »
Met Shotwell is niets mis hoor :).

Probeer het eens via de file manager Double Commander : sudo apt install doublecmd-gtk.
Bij mij werkt dat vlekkeloos. Enige probleem waar ik ooit tegenaan liep was een defect kabeltje van smartphone naar pc. Dus mochten er problemen blijven gooi er eens een ander kabeltje tegenaan.
Een boek doet het altijd...

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2020/03/24, 18:38:28 »
Het kan met file manager Double Commander natuurlijk, maar net zo goed met de standaard bestandsbeheerder. Die laatste werkt bij mij vlekkeloos.

« Reactie #4 Gepost op: 2020/03/26, 22:56:29 »
Dank je wel Vanadium.
Inderdaad, uitzetten in instellingen en met bestandsbeheer laad ik weer fotos als voorheen.