Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Afhankelijkheden Spotify Mint ook installeren in Ubuntu 19.10 18.04  (gelezen 1584 keer)

Joshua Orbit

• Gast
Gebruikers van Ubuntu weten het vast al een tijdje: Spotify's GUI loopt vast in de recente Ubuntu(s). Volledigheidshalve vermeld ik U Mate hier evengoed .

Dan maar Mint op de laptop gepleurd en daar zijn totaal geen vastlopers te zien noch te melden.
In de Mate versie zag ik tijdens het klikken e.d. dat plots, na akkoord Spotify te installeren, ook een melding kwam met 'extra afhankelijkheden' . Nu is ook de vraag: kunnen we deze afhankelijkheden ook installeren in Ubuntu ? En hoe kunnen we dat het beste doen ? Mint Tricia zit ook op kernel 5.3 xx dus dat is identiek en voor zover ik weet is ook er een openJDK aan boord .

Opmerkelijk is ook het immense opstartverschil van Spotify op Mint t.o.v. Ubuntu (koude start van de app) behoorlijk.

Is daar bij Mint dan een know-how die Ubuntu niet heeft ? Ben benieuwd.
« Laatst bewerkt op: 2020/03/12, 09:52:16 door Joshua Orbit »

Joshua Orbit

• Gast
Re: Afhankelijkheden Spotify Mint ook installeren in Ubuntu 19.10 18.04
« Reactie #1 Gepost op: 2020/03/12, 10:58:29 »
Zelf gevonden;

installeer Spotify NIET als SNAP , maar volgens de oeroude manier als client : Ubuntu wel te verstaan.
https://www.omgubuntu.co.uk/install-spotify-ubuntu-linux

Vergeet ook niet het extra pakket spotify-client-gnome-support te installeren; dat kan met Synaptic maar ook met apt install .

Daarmee zijn de freezes in Ubuntu compleet voorbij . Op Spotify Community waren zéér veel klachten daarover. Voor dit Forum dus de primeur. De afhankelijkheden zijn in 1 pakket opgenomen in Ubuntu - Spotify.

Tags: Spotify ; vastlopen ; freeze s ; spotify werkt niet goed ; spotify GUI gui                                          (voor de zoekmotor forum)
« Laatst bewerkt op: 2020/03/12, 11:02:23 door Joshua Orbit »

Offline Gamer

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2020/03/12, 19:01:55 »
Waarom moeilijk doen als het ook heel simpel kan?
Ga naar: https://open.spotify.com/
inloggen, en spelen maar.

Joshua Orbit

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2020/03/12, 20:42:30 »
Waarom moeilijk doen als het ook heel simpel kan?
Ga naar: https://open.spotify.com/
inloggen, en spelen maar.

Met de client (app) bouw ik oa Jukeboxen voor horecazaken met een muntjesteller op een RS232 poort. Simpel en makkelijk.
Je hebt natuurlijk gelijk dat de webspeler het altijd goed doet. Maar in autostarts e.d. (opstarten jukebox) loop je met een browser tegen een paar moeilijkheden aan. Die moeilijkheden heb je niet met de app; time is money .... dus neen ik ga geen 3 uren zoeken op een scenario als het met 1 uur zoekwerk op te lossen is en een oplossing heeft met zekerheid; dewelke ik niet heb met een willekeurige browser. De app heeft trouwens iets meer functies dan de webplayer.

Offline Gamer

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2020/03/12, 23:04:52 »
Klijk, dat geeft een heel ander licht op de zaak.
Het heeft bij jou een heel ander doel dan bij een gemiddelde gebruiker van spotify