Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Games + ActiveX  (gelezen 3789 keer)

Games + ActiveX
« Gepost op: 2007/05/20, 09:13:41 »
Razendenthousiast geworden over de mogelijkheden van Ubuntu probeer ik ook mijn huisgenoten te overtuigen van de voordelen van Open source. Maar helaas zijn dat erg fervente gamers en moeten ze wel Windows blijven gebruiken.
Is er echt niemand die weet hoe ik die games wel aan de praat krijg? Het is zou toch dieptriest zijn als dat de enige reden is om Windows te gebruiken.

Games + ActiveX
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/20, 09:24:23 »
Kan misschien met wine of cedega.
Daar ken ik niet zoveel van.

Wat bedoel je met ActiveX? Wat heeft het met games te maken?

Games + ActiveX
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/20, 09:34:30 »
Dank je voor je reactie maar deze vraag heb ik geplaatst nadat ik zelf alle beschikbare fora en mogelijkheden had gechecked. Dus Wine is geinstalleerd en zelfs IE.
De vraag mbt ActiveX komt voort uit de melding die ik krijg als ik diverse games probeer te openen/installeren nl: "Door de huidige beveiligingsinstellingen kunnen AcitiveX-besturingselementen op deze pagine niet worden uitgevoerd. Deze pagina wordt mogelijk niet juist weergegeven".
Nu heb ik begrepen dat het installeren van ActiveX een gevaar vormt voor je systeem, het schijnt erg onveilig te zijn.
Nu hoop ik dat er toch een manier is om games aan de praat te krijgen

Offline Math.

• Lid
Games + ActiveX
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/20, 09:45:26 »
Games als Doom, Quake, Wolfenstein, etc. (ID Software) kunnen gewoon in Linux gedraaid worden en draait na mijn idee nog beter in Linux ook. Maar inderdaad, als je een echte gamer bent is de overstap naar Linux wel een stuk lastiger. Al ben ik nog steeds van mening dat een pc niet voor games bedoeld is, daar hebben we ook playstations en Xboxen voor enzo. ;)
Anyway, ik mis zelf soms ook wel de games zoals Half-Life en GTA nu ik geen Windows meer draai en mulitbooten vind ik eigenlijkj te veel gedoe...
Maar ook deze games schijnen via Cedega te kunnen werken, maar is mij hier nog niet gelukt. :)

Guus

• Gast
Games + ActiveX
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/20, 09:51:42 »
Citaat van: ebraamhaar
Dank je voor je reactie maar deze vraag heb ik geplaatst nadat ik zelf alle beschikbare fora en mogelijkheden had gechecked. Dus Wine is geinstalleerd en zelfs IE.
De vraag mbt ActiveX komt voort uit de melding die ik krijg als ik diverse games probeer te openen/installeren nl: "Door de huidige beveiligingsinstellingen kunnen AcitiveX-besturingselementen op deze pagine niet worden uitgevoerd. Deze pagina wordt mogelijk niet juist weergegeven".
Nu heb ik begrepen dat het installeren van ActiveX een gevaar vormt voor je systeem, het schijnt erg onveilig te zijn.
Nu hoop ik dat er toch een manier is om games aan de praat te krijgen
Het is geen programma maar onderdelen van een website. Helaas ondersteunen alleen Windows/IE ActiveX. Sommige  ActiveX onderdelen kunnen gevaarlijk zijn zoals je zelf al aangeeft :)

Games + ActiveX
« Reactie #5 Gepost op: 2007/05/20, 09:53:52 »
Verbeter me daar waar nodig ik ben erg leergierig en slechts een beginner..

Games + ActiveX
« Reactie #6 Gepost op: 2007/05/20, 09:58:40 »
Voor games heb je toch geen activeX nodig, maar DirectX,
het lijkt op elkaar qua naam maar tis niet hetzelfde!

Alhoewel er voor sommige internetspelletjes wel ActiveX nodig is, bedoel je dat!?

Games + ActiveX
« Reactie #7 Gepost op: 2007/05/20, 10:01:36 »
Games zeg je... bedoel je van die internetspelletjes?

Games + ActiveX
« Reactie #8 Gepost op: 2007/05/20, 10:05:26 »
Mijn vraag met betrekking tot ActiveX komt voort uit deze melding die verschijnt als ik het internetspelletje Chainz wil spelen:
"Door de huidige beveiligingsinstellingen kunnen AcitiveX-besturingselementen op deze pagine niet worden uitgevoerd. Deze pagina wordt mogelijk niet juist weergegeven".

Offline Soul-Sing

• Lid
Games + ActiveX
« Reactie #9 Gepost op: 2007/05/20, 10:10:52 »
zoals corvus zegt :activeX heeft niets met games te maken. WEL met internet/website-spelletjes.

voor games: http://forum.ubuntu-nl.org/topic/1205

Games + ActiveX
« Reactie #10 Gepost op: 2007/05/20, 10:17:58 »
Voor internetspelletjes zal je je moeten "beperken" tot flashspelletjes.

Games + ActiveX
« Reactie #11 Gepost op: 2007/05/20, 10:40:56 »
Met andere woorden:
Als je een besturingssysteem wilt dat aan ALLE (lees ALLE) wensen voldoet dan MOET je Windows kiezen!

Games + ActiveX
« Reactie #12 Gepost op: 2007/05/20, 10:42:28 »
Nee,
ik wens bijvoorbeeld dat mijn besturingssysteem veilig en stabiel is.

http://www.codeweavers.com/products/cxoffice/
met de CrossOver plugin schijnt het te werken

http://www.iol.ie/~locka/mozilla/plugin.htm
een mozilla plugin waarmee het ook zou lukken

ActiveX is trouwens een product van MS zelf. De bedoeling is mensen binden door zo'n producten IE only (en dus windows only) te maken. Als iedereen zou redeneren zoals jij daarnet, dan werkt hun strategie.

Games + ActiveX
« Reactie #13 Gepost op: 2007/05/20, 10:43:59 »
En daarom moet ik mijn huisgenoten hun internetspelletjes dus ontzeggen?

Games + ActiveX
« Reactie #14 Gepost op: 2007/05/20, 10:51:31 »
Niet alle internetspelletjes! Althans met Firefox...

Ook kan ik je verblijden met het volgende...
Je kunt Internet Explorer installeren op je Linux systeem...
Ik heb het namelijk ook op mn Feisty installatie geinstalleerd,
vanwege sommige websites waar ik op moet.
Zoals bekend, IE werkt met ActiveX!

Games + ActiveX
« Reactie #15 Gepost op: 2007/05/20, 10:52:33 »
En daarom moet ik mijn huisgenoten hun internetspelletjes dus ontzeggen?
:) hoeft niet

Zie mijn edit.
En je kan ook nog naar virtualisatie gaan kijken. In virtualbox Windows draaien bijvoorbeeld.
Of dualbooten natuurlijk.

Games + ActiveX
« Reactie #16 Gepost op: 2007/05/20, 10:53:33 »
Citaat van: CORVUS_CORAX
Niet alle internetspelletjes! Althans met Firefox...

Ook kan ik je verblijden met het volgende...
Je kunt Internet Explorer installeren op je Linux systeem...
Ik heb het namelijk ook op mn Feisty installatie geinstalleerd,
vanwege sommige websites waar ik op moet.
Zoals bekend, IE werkt met ActiveX!
Hij heeft al wine en IE geinstalleerd blijbaar.
(staat ergens in dit topic)

Games + ActiveX
« Reactie #17 Gepost op: 2007/05/20, 10:59:05 »
Kheb ff terug gelezen ennu... you're right!
XQ6!

Games + ActiveX
« Reactie #18 Gepost op: 2007/05/20, 11:00:19 »
Verder is inderdaad een installatie van een virtuele machine met een windows installatie een goede optie.
Virtual Box en Qemu zijn goede opties, Qemu zeker als je een feisty installatie hebt.

Offline SWAT

• Administrator
Games + ActiveX
« Reactie #19 Gepost op: 2007/05/20, 13:00:44 »
Met andere woorden: Als je een besturingssysteem wilt dat aan ALLE (lees ALLE) wensen voldoet dan MOET je Windows kiezen!
Klopt niet. Wensen zijn extreem subjectief en de problemen die jij beschrijft liggen voornamelijk bij de applicatie/games ontwikkelaars. Daar moet je eigenlijk gaan vragen waarom je spel het niet op Linux doet en of ze een Linux versie van het spel of de applicatie zullen uitbrengen.

Mijn vraag met betrekking tot ActiveX komt voort uit deze melding die verschijnt als ik het internetspelletje Chainz wil spelen: "Door de huidige beveiligingsinstellingen kunnen AcitiveX-besturingselementen op deze pagine niet worden uitgevoerd. Deze pagina wordt mogelijk niet juist weergegeven".
Als ik het me goed herinner is dit een standaard IE melding, dus moet je de settings van je Internet Explorer aanpassen (ja, dit zou ook in een normale Windows installatie moeten gebeuren). Configureer je IE dus a.u.b. goed.

P.S. ActiveX gewoon ontzettende rommel.

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Games + ActiveX
« Reactie #20 Gepost op: 2007/05/20, 13:36:31 »
Citaat van: blackdrive
En je kan ook nog naar virtualisatie gaan kijken. In virtualbox Windows draaien bijvoorbeeld.Of dualbooten natuurlijk.
Virtualisatie is een goede vervanging voor zover er geen 3D-ondersteuning nodig. Laten nu de meeste spellen dit juist wel nodig hebben... Naar mijn weten is alleen VMware actief bezig met 3D-ondersteuning, zij het op experimentele basis.

Dualboot is eigenlijk de enige goed werkende oplossing, helaas.

Wine, Cedega, en anderen: Voor mezelf ga ik er van uit dat het niet werkt (normaal ben ik best positief ingesteld, maar in dit geval dus niet). Werkt het wel, dan is dat mooi meegenomen. Daarnaast, je moet vaak behoorlijk tweaken om het aan de gang te krijgen.

Zie: http://appdb.winehq.org/
Hier staan 'alle' ervaringen met zeer veel Windows-programma's beschreven.

Games + ActiveX
« Reactie #21 Gepost op: 2007/05/20, 13:57:21 »
Bedankt voor al jullie welwillende hulp maar ik vrees toch echt dat ik Windows zal moeten laten draaien op het systeem van m'n vrouw en zoon.
Ik heb overigens niets tegen Microsoft hoor maar was zo enthousiast over Ubuntu dat ik dat wou delen met m'n huisgenoten, that's all!

Offline Math.

• Lid
Games + ActiveX
« Reactie #22 Gepost op: 2007/05/20, 14:20:02 »
Multiboot is altijd nog een optie he! ;)

Games + ActiveX
« Reactie #23 Gepost op: 2007/05/20, 14:45:34 »
Citaat van: markba
Citaat van: blackdrive
En je kan ook nog naar virtualisatie gaan kijken. In virtualbox Windows draaien bijvoorbeeld.Of dualbooten natuurlijk.
Virtualisatie is een goede vervanging voor zover er geen 3D-ondersteuning nodig. Laten nu de meeste spellen dit juist wel nodig hebben... Naar mijn weten is alleen VMware actief bezig met 3D-ondersteuning, zij het op experimentele basis.
activeX-spellen in 3D?