Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: bureaublad achtergrond  (gelezen 946 keer)

Offline triglav

• Lid
bureaublad achtergrond
« Gepost op: 2020/02/29, 14:44:27 »
Hallo,

Vorige week werd door gedoe de masterbootrecord overschreven en heb ik grub2 opnieuw moeten installeren. Kwam door Windows 10 te installeren. Resultaat Ubuntu 18.04 Mate Beaver was ik kwijt. Ik koos ervoor om de 19.4 Disco Beagle of zoiets dan maar eens te installeren, welke niet slecht is maar er zijn problemen welke ik niet zonder hulp kan oplossen.
Waaronder het bureaublad. Iedere keer moet ik de achtergrond opnieuw instellen na een nieuwe opstart van het systeem. Hoe kan dit en vooral wat kan ik er aan doen? Ook de AppImage van Clipgrab werkt niet en om het te testen heb ik de AppImage van Shotwell geprobeerd en die werkt wel zonder probleem. Dus aan de werking van wat ligt het allemaal? Ik weet het even niet meer.
 Mvg,
Marc

Offline X-E3

• Lid
Re: bureaublad achtergrond
« Reactie #1 Gepost op: 2020/02/29, 19:12:48 »
Ik zou gewoon 18.04 LTS weer installeren ipv 19.04. (19.04 is een tussen (test) versie wat minder stabiel kan zijn)
Of twee maandjes wachten op 20.04, dat is ook een LTS.

Gr. Ben.

Offline triglav

• Lid
Re: bureaublad achtergrond
« Reactie #2 Gepost op: 2020/02/29, 19:21:10 »
Was ik van plan na al dat geklooi. Dit doet mij denken aan windows millenium, die versie kon ook niets vinden, maar crashen kon het als de beste. Bedankt.
Nu heb al een paar keer terug opgestart en wat blijkt? De achtergrond wordt nu wel mee geladen, maar ondertussen kan ik dan weer geen opstarschijf maken. Dat ding laadt het bronbestand niet.