Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mededeling in Firefox  (gelezen 1710 keer)

Offline bluesea

• Lid
Mededeling in Firefox
« Gepost op: 2020/02/10, 21:37:07 »
Beste mensen,

Sinds kort krijg ik bij één site in Firefox een venster met de mededeling ‘Deze pagina vraag te bevestigen dat u deze pagina wilt verlaten, gegevens die u hebt ingevoerd worden mogelijk niet bewaard’, waarna er gekozen kan worden tussen aanklikken ‘op de pagina blijven’ en aanklikken ‘pagina verlaten’. Dit gebeurt nadat ik op kruisje voor sluiten heb geklikt.

Op internet kan ik hierover niets vinden. Weet iemand hoe dit komt? Het is een absurde mededeling. Kan het gespuis, een virus of zoiets zijn, of kan het  zijn dat er iets kapot is.

Ik heb Linux Mint 19 Xfce

Groeten,
bluesea

Re: Mededeling in Firefox
« Reactie #1 Gepost op: 2020/02/10, 21:52:17 »
Kan je hier verduidelijken met een screenshot ?

Met dank.
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 22.xx.

Offline bluesea

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2020/02/10, 21:58:49 »
Hoi,

Screenshots heb  ik nog nooit geplaatst en ik weet zo ook niet hoe dit te doen, maar het staat er zo

Deze pagina vraag te bevestigen dat u deze pagina wilt verlaten, gegevens die u hebt ingevoerd worden mogelijk niet bewaard

op de pagina blijven         pagina verlaten

Er staan 3x lijnen om de mededelingen

Groeten
bluesea

« Reactie #3 Gepost op: 2020/02/10, 22:32:16 »
Linkje naar de desbetreffende site?

« Reactie #4 Gepost op: 2020/02/10, 23:04:28 »
Linkje naar de desbetreffende site?

Ja graag. Ben ook benieuwd.
Hier draaien wat scriptblockers in firefox. Dan heb je nooit dat soort rare fratsen.  ;) Heerlijk!

In elk geval nooit bevestigen of op OK klikken of wat dan ook. Gewoon site wegklikken dan.
« Laatst bewerkt op: 2020/02/10, 23:06:28 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline bluesea

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2020/02/11, 09:16:34 »
Hoi,

Het betreft de Volkskrant, waar ik op geabonneerd ben. Het probleem doet zich voor nadat ik ben ingelogd. Hier moet je inloggen: https://krant.volkskrant.nl/titles/volkskrant/7929/publications/870.

Na even te hebben gespeeld blijkt dat ik er toch uit kan komen zonder op ‘Pagina verlaten’ te klikken. FF sluit zich. Dat is winst en bedankt voor je tip.

FF met een schone lei beginnen (opnieuw erop gezet) heeft niets aan het probleem veranderd.

Misschien is mijn account aangevallen.

Ik speel ondertussen nog even door om dit probleem op te lossen. Als jullie dit probleem ook niet kennen, dan moet ik herinstalleren. Zonde, LM gaat als de brandweer en het kost veel tijd en over 8 maanden komt er een nieuwe.

Groeten,
Bluesea

« Reactie #6 Gepost op: 2020/02/11, 09:32:35 »
Je kan altijd nog een tweede browser installeren (bijv. Chromium).

Vaak werkt het dan wel.

Offline aartje

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2020/02/11, 09:54:18 »
Hoi,

Het betreft de Volkskrant, waar ik op geabonneerd ben. Het probleem doet zich voor nadat ik ben ingelogd. Hier moet je inloggen: https://krant.volkskrant.nl/titles/volkskrant/7929/publications/870.

Na even te hebben gespeeld blijkt dat ik er toch uit kan komen zonder op ‘Pagina verlaten’ te klikken. FF sluit zich. Dat is winst en bedankt voor je tip.

FF met een schone lei beginnen (opnieuw erop gezet) heeft niets aan het probleem veranderd.

Misschien is mijn account aangevallen.

Ik speel ondertussen nog even door om dit probleem op te lossen. Als jullie dit probleem ook niet kennen, dan moet ik herinstalleren. Zonde, LM gaat als de brandweer en het kost veel tijd en over 8 maanden komt er een nieuwe.

Groeten,
Bluesea
Ik heb het ook even geprobeerd, ik heb hetzelfde. De Volkskrant maakt waarschijnlijk een cookie (of niet) om later te weten
waar je gebleven bent. Ik zou me er niets aan van aantrekken.
« Laatst bewerkt op: 2020/02/11, 10:57:19 door aartje »

Offline bluesea

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2020/02/11, 11:59:09 »
Thank you, thank you.
Fijn om te horen dat er nog iemand is die dit heeft.
De Volkskrant heeft het dan dus plots in kop gekregen dit te doen.
Deze krant kennende zal het wel meer data voor hun opleveren. Ze spioneren flink.
De wijze die ik gevonden heb om de site te verlaten zonder op ‘Pagina verlaten’ te klikken, blijf ik dus doen.
Lekker poeh, voor de Volkskrant. Ik betaal voor die krant en daarmee moet de kous af zijn.

Groeten,
bluesea