Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] Probleem met downloaden van Sourceforge  (gelezen 2355 keer)

[opgelost] Probleem met downloaden van Sourceforge
« Gepost op: 2020/01/25, 19:24:14 »
Ik probeer soms wat te downloaden van deze site, maar de downloads worden niet doorgezet.
Anderen daar mee bekend?
« Laatst bewerkt op: 2020/01/26, 13:25:25 door pederoco »
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Offline HWE64

• Lid
Re: Probleem met downloaden van Sourceforge
« Reactie #1 Gepost op: 2020/01/25, 21:12:05 »
Ik probeer soms wat te downloaden van deze site, maar de downloads worden niet doorgezet.
Anderen daar mee bekend?
volgens mij heb dit ook wel eens maar niet speciaal bij deze site. Als ik iets gedownload heb en ik zit nog op die site dan ga ik eerst in map downloads van de bestandsbeheerder kijken of hij er in zit.
Ik heb dit ook wel eens gehad op de site van "Mijn overheid".
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 22.1 Xfce (Dell desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM 22.1 Xfce(Clevo laptop) 3] LM 22.1 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 22.1 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

nahjo

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2020/01/26, 09:26:09 »
Het 'probleem' bij mij is dat ik zo'n beetje alle extra beveiligingen (noscript en adblocker) tijdelijk moet uitschakelen voor dat de download kan beginnen. Dat is blijkbaar nodig voor de vele zijsprongen die naar andere sites gemaakt worden.

« Reactie #3 Gepost op: 2020/01/26, 13:24:35 »
Het 'probleem' bij mij is dat ik zo'n beetje alle extra beveiligingen (noscript en adblocker) tijdelijk moet uitschakelen voor dat de download kan beginnen. Dat is blijkbaar nodig voor de vele zijsprongen die naar andere sites gemaakt worden.
Besankt nahjo, dit wil inderdaad wel helpen!
mvg,  Peter

Re: [opgelost] Probleem met downloaden van Sourceforge
« Reactie #4 Gepost op: 2020/01/26, 13:48:50 »
Zal hier mee te maken hebben (dat je blockers moet uitschakelen).

Wikipedia:
Citaat
Sinds 2013 wordt SourceForge beschuldigd van het onethisch monetariseren van projecten die SourceForge.net gebruiken als downloadmirror.
(monetariseren = te gelde maken)

Ook waren er gevallen waarbij ongevraagd advertentieware met opensource-projecten werd meegeleverd. Reden waarom elk serieus project nu op Github zit (dat enige tijd geleden is overgenomen door Microsoft). Ik gebruik SourceForge al jaren niet meer.

Re: [opgelost] Probleem met downloaden van Sourceforge
« Reactie #5 Gepost op: 2020/01/26, 15:04:59 »
Dat is ook duidelijk.
Bedankt Paul.
mvg,  Peter