Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Draw : hoe tekenobjecten aan een onderwerp in de 'Galerij' toevoegen ?  (gelezen 680 keer)

Ik wil een elektrische eendraadschema en situatieplan maken voor elektrische keuring van een woning.
Het lukt me echter niet om de zelfgetekende AREI-symbolen in de 'Galerij' te steken zodat ik ze later eenvoudig kan hergebruiken.
Weet iemand hoe dit moet ?
Don't limit your challenges, challenge your limits.

Offline wilfried

• Lid
Re: Draw : hoe tekenobjecten aan een onderwerp in de 'Galerij' toevoegen ?
« Reactie #1 Gepost op: 2020/01/25, 22:15:58 »
Ik heb net geprobeerd en kom op het volgende
Ik heb gewoon( als voorbeeld) een pijltje en een rechthoek getekend en als groep samengevoegd Hierna heb ik in de gallerij onder het kopje nieuw onderwerp een nieuwe map aan gemaakt
ik heb de stappen uit gevoerd zoals in de help van LO omschreven Zie linkje: https://help.libreoffice.org/6.3/nl/text/shared/guide/dragdrop_gallery.html?DbPAR=SHARED#bm_id3154927   

Dat zegt: kijk wanneer je met je muis boven het figuurtje hangt verandert in een handje. Zo ja druk op ALT en selecteer ( korte klik) Klik daarna je muis 2 seconden lang  in  het plaatje gaat naar het klembord, sleep nu met de muisknop ingedrukt  het plaatje naar je net aangemaakte map Ik heb in mijn geval de zijbalk open op gallerij en dan heb ik het plaatje gesleept naar de lege ruimte waar de plaatjes moeten komen te staan.
Het is even puzzelen maar het werkt!!
succes. :)

Re: Draw : hoe tekenobjecten aan een onderwerp in de 'Galerij' toevoegen ?
« Reactie #2 Gepost op: 2020/01/26, 16:09:22 »
Getest en het werkt. Hartelijk dank Wilfried.
Don't limit your challenges, challenge your limits.