Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: KDE wedstrijd  (gelezen 1860 keer)

KDE wedstrijd
« Gepost op: 2020/01/04, 13:51:07 »
Hallo Ubuntu forumleden,
Net zag ik dat KDE een leuke wedstrijd heeft uitgeschreven om hun nieuwe KDE Plasma te promoten.
Het gaat om meerdere onderdelen, waarbij elk onderdeel een computer als prijs heeft.

1 Een bureaublad achtergrond maken als logisch vervolg op hun huidige ontwerp.
2 Een filmpje over KDE Plasma
3 Een filmpje over de KDE applicaties.

https://community.kde.org/KDE_Visual_Design_Group/Plasma_5.18_Wallpaper_Competition
https://community.kde.org/Promo/Plasma_5.18_Video_Competition

Deadline is 15 januari. Voor degene die hiermee aan de slag gaan: veel succes!
Groetjes Kirstie
Ken je Inkscape al? Vectortekenprogramma. Mijn cursus: 
https://cursusinkscape.nl

Offline jvecht

• Lid
    • Just Vecht
Re: KDE wedstrijd
« Reactie #1 Gepost op: 2020/01/05, 10:24:11 »
Hoi Kirstie,

Leuk! Bedankt voor de tip. Interessante wedstrijd. Ik ga er eens naar kijken.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

« Reactie #2 Gepost op: 2020/01/05, 11:52:35 »
Als ik wat ruimer in mijn tijd zat, was het wellicht iets om het wallpaper in kwestie eens volledig met de hand te maken ;) Wie weet wat ik nog voor elkaar krijg.....
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.

Offline jvecht

• Lid
    • Just Vecht
« Reactie #3 Gepost op: 2020/01/05, 11:59:52 »
Hoi Bal,

Dat zou wel heel leuk zijn! Ik kan dat zelf wel vergeten. Tekenen zit dik in de familie-genen, maar mij hebben ze overgeslagen. Gelukkig bestaat er zoiets als MyPaint en tekentablets. Daarmee kan ik nog een beetje uit de voeten. Dat vind ik ook nog eens erg leuk.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!

« Reactie #4 Gepost op: 2020/01/05, 12:27:44 »
Hoi Bal,

Dat zou wel heel leuk zijn! Ik kan dat zelf wel vergeten. Tekenen zit dik in de familie-genen, maar mij hebben ze overgeslagen. Gelukkig bestaat er zoiets als MyPaint en tekentablets. Daarmee kan ik nog een beetje uit de voeten. Dat vind ik ook nog eens erg leuk.

groet,

Just

Vanaf het moment dat ik MyPaint had geinstalleerd, heb ik alle abstracte voorstellingen gemaakt door mijn dochter opgeslagen. Een tekenpad is wat dat aangaat een erg leuk ding. Daar is op zich ook de wallpaper in kwestie mee te maken. Ik vind dat nog steeds "handwerk" ;). Dit doet mij er aan denken dat ik nog eens ArtWeaver wil gaan installeren middels WINE. Daar is zo ver ik kon nagaan geen Linux versie van. Alle zeer mooie programma's ten spijt, is dit nog altijd een ongeƫvenaard tekenprogramma voor het expressieve werk. Hele mooie brushes die de sfeer en textuur van diverse "echte" tekenmaterialen benaderen. Neem aan dat het geen vloeken in de tempel is als ik een wallpaper met ArtWeaver draaiend in Wine zou maken :P
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.

Offline jvecht

• Lid
    • Just Vecht
« Reactie #5 Gepost op: 2020/01/05, 21:06:39 »
Hoi Bal,

Citaat
Neem aan dat het geen vloeken in de tempel is als ik een wallpaper met ArtWeaver draaiend in Wine zou maken

Wat mij betreft zeker niet, hoor.

groet,

Just

« Reactie #6 Gepost op: 2020/01/06, 12:44:57 »
Hai Balorig en Just,
Het is misschien effectiever om een video te maken over KDE Plasma.
Daar zijn minder inzendingen voor en het lijkt me eenvoudiger.
Bovendien kun je daar een flinke pc mee winnen!

Wie weet wat voor moois er uit deze wedstrijd komt? Ik ben benieuwd. Ik doe nu een poging voor een bureaublad.
Dat is zo makkelijk nog niet zeg.
En het programma Artweaver ken ik nog niet. Het ziet er uit als een leuke mix van oude en nieuwe technieken.
Ken je Inkscape al? Vectortekenprogramma. Mijn cursus: 
https://cursusinkscape.nl