Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: mint cinnamon 19.3 grubmenu mooier maken  (gelezen 1575 keer)

Offline Curly

• Lid
mint cinnamon 19.3 grubmenu mooier maken
« Gepost op: 2019/12/21, 23:36:38 »
Hoi luitjes,
Voor die genen die mint cinnamon 19.3 hebben geïnstalleerd, en aan de hand van pjotter's site het grubmenu mooier willen maken met een achtergrond. Dit werkt net iets anders bij deze versie.
De afbeelding moet nu niet naar /boot/grub, maar naar /boot/grub/themes/linuxmint. Hierin zit ook een tekstfile theme.txt, daarin vervang je background.png door jou afbeelding. Dit kan zowel een .png alswel een .jpg zijn.
Misschien hebben wat mede forummers hier wat aan. Enne @pjotter, is geen kritiek hoor, hooguit opbouwende, ik bezoek je site al jaaaaaaren  =D
Groetjes Ben

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: mint cinnamon 19.3 grubmenu mooier maken
« Reactie #1 Gepost op: 2019/12/22, 00:21:26 »
Hoi luitjes,
Voor die genen die mint cinnamon 19.3 hebben geïnstalleerd, en aan de hand van pjotter's site het grubmenu mooier willen maken met een achtergrond. Dit werkt net iets anders bij deze versie.
De afbeelding moet nu niet naar /boot/grub, maar naar /boot/grub/themes/linuxmint. Hierin zit ook een tekstfile theme.txt, daarin vervang je background.png door jou afbeelding. Dit kan zowel een .png alswel een .jpg zijn.
Misschien hebben wat mede forummers hier wat aan. Enne @pjotter, is geen kritiek hoor, hooguit opbouwende, ik bezoek je site al jaaaaaaren  =D
Groetjes Ben

Ik zal er eens naar kijken! Bedankt voor het melden.  :)

Offline Curly

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2019/12/22, 19:53:49 »
En dat werkt tot een volgende update, toen had ik weer het originele achtergrond plaatje. In theme.txt is na de update mijn afbeelding.jpg weer terug gezet naar background.png. Deze keer niks veranderd in theme.txt, maar mijn afbeelding.jpg geconverteerd naar background.png ( gimp ).
Nu werkt het weer, en zal ook na een update blijven werken. ( hoop ik  8-) ).
Groetjes Ben

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #3 Gepost op: 2019/12/22, 20:22:44 »
Ik heb mijn handleiding inmiddels "alleen voor Ubuntu" gemaakt.....

Voor Linux Mint 19.3 is het ook niet zo "nodig" om het menu te verfraaien, juist omdat die standaard al een mooi grafisch thema heeft. Het enige wat je in sommige gevallen nog daaraan "hoeft" te doen, is het vergroten van de tekst in het Grubmenu. Daarvoor kun je in Linux Mint 19.3 simpelweg een pakket installeren:
sudo apt-get install grub2-theme-mint-2k

« Reactie #4 Gepost op: 2019/12/24, 20:04:42 »
Voor de gewone gebruiker zou ik iets anders voorstellen:
sudo apt-get install grub2-theme-mint
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.