Ik heb LuckyBackup op alle pc's staan en draai wekelijk een backup. Nu krijg ik als ik mijn desktop, Xubuntu 18.04.3 LTS, een backup gemaakt heb onderaan in LuckyBackup 2 fouten gevonden. Ik heb ook de logbestanden van LuckyBackup bekeken maar dat zegt me allemaal niets. Heeft iemand een idee wat er fout is?
wenting/Downloads/Camera/
wenting/Downloads/Camera/Burstshoot/
wenting/Downloads/Camera/Burstshoot/IMG_20181106_192315/
wenting/Downloads/Camera/Burstshoot/IMG_20190426_152011/
wenting/Muziek/
wenting/Openbaar/
wenting/Sjablonen/
wenting/Video's/
wenting/snap/
wenting/snap/gnome-calculator/
IO error encountered -- skipping file deletion
Number of files: 17,551 (reg: 15,685, dir: 1,864, link: 2)
Number of created files: 50 (reg: 50)
Number of deleted files: 0
Number of regular files transferred: 198
Total file size: 7.95G bytes
Total transferred file size: 60.75M bytes
Literal data: 60.82M bytes
Matched data: 0 bytes
File list size: 655.25K
File list generation time: 0.442 seconds
File list transfer time: 0.000 seconds
Total bytes sent: 61.58M
Total bytes received: 28.74K
sent 61.58M bytes received 28.74K bytes 2.02M bytes/sec
total size is 7.95G speedup is 129.06
<a name="error2"></a><font color=red>rsync error: some files/attrs were not transferred (see previous errors) (code 23) at main.c(1196) [sender=3.1.2]
</font>
<font color=cyan> -----| Profiel van backup, logbestanden en snapshotdata -> Ok |-----</font><br>
<font color=magenta>de taak : <b>Wenting</b>, is voltooid</font>
=====================================<br>
Je doet waarschijnlijk hetzelfde als ik, incrementeel backuppen. Dat wil zeggen dat nieuwe bestanden in de broncomputer naar je backup worden geschreven, en bestanden die je op je broncomputer hebt gewist, ook op de backup worden gewist.
Ik lees dat dat laatste niet is gebeurd:
IO error encountered -- skipping file deletion
Waarom die input-output fout gebeurde, dat weet ik dan weer niet. Dat gedelete bestanden in je backup blijven bestaan kan natuurlijk ook geen kwaad. Het is een beetje slordig, overbodige rommel.
En hier:
rsync error: some files/attrs were not transferred
staat dat bepaalde bestanden en/of metadata (=attrs = file attributes) daarvan niet werden gebackupt. Nou heb ik dat ook vaak, en ik denk dat het geen kwaad kan. Ik mis nooit iets aan mijn backup. Bij mij gebeurt de backup naar een NTFS-ingedeelde schijf, dus logisch dat bijv. de (Linux / ext4) lees-/schrijfrechten (= een vorm van metadata) niet worden gekopieerd, want daar kan NTFS niet mee omgaan.
Ik denk dat dat ook kan komen omdat er altijd wel wat gebeurt in je pc, je kan hem niet 'bevriezen', dus dan kan LuckyBackup die veranderlijke dingen niet vastleggen. Had je nog een ander programma draaien? Ik krijg bijv. foutmeldingen over Firefox, als ik dat intussen draai, omdat daar natuurlijk de hele tijd wat in 'gebeurt'.
Ik weet ook niet waar je kan opzoeken wat code 23 is.
Maar ik zou gewoon even de inhoud van je bestandenmappen op de broncomputer met die in je backup vergelijken; als het aantal bestanden en de omvang overeenstemt, dan zal het wel goed zijn

. Misschien dat je niet de laatste versie van een configuratiebestand hebt gebackupt, ofzo.
Sorry, kan je maar half helpen, maar ik zou me geen zorgen maken.
Wat gebeurt er als je meteen nog een keer backupt? Kan je zien of er de tweede keer wat / veel anders gebeurt.
Nou ja, mijn half-wijze uitleg.
Mark