Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Rock pi 4 met ubuntu server 18.4 booten met ethernet up, probleem opgelost!  (gelezen 1456 keer)

Offline Bertm

  • Lid
Hallo allemaal.
Ik heb een rock pi 4 ,met 4gb geheugen en 32gb eMMC. Met daarop een image  ubuntu server 18.4 .
Standaart is ethernet uitgeschakeld bij booten en moet je eerst een "ifconfig -a" commando  uitvoeren om te zien hoe je ethernet poort heet , en daarna "ifup ethernetpoort naam"om je ethernetpoort te starten.
Nu heb ik helaas geen hdmi monitor en vroeg ik me af of er een manier was om te booten met de ethernetpoort  enabled.zonder eerst een keer te booten met monitor en toetsenbort(die ik niet heb) zodat ik met ssh kan inloggen.
Hulp word zeer ge apprecieert.
Hartelijke groeten bert
« Laatst bewerkt op: 2019/12/04, 21:21:56 door Bertm »

Offline Bertm

  • Lid
Re: Rock pi 4 met ubuntu server 18.4 booten met ethernet up
« Reactie #1 Gepost op: 2019/12/04, 21:21:02 »
Alles is opgelost, ik heb mijn Rock pi 4 meegenomen naar een vriend en hem aan zijn tv gehangen en alles werkte meteen. Daarna meteen een upgrade en een update gedaan, ufw en open ssh server geïnstalleerd. En hem weer mee naar huis genomen daar aan mijn home Network gehangen en alles werkt joepie,  de pret kan beginnen. Hartelijke groeten Bert

Offline atomos

  • Lid
Even iets tussen door.Die rock pi4 is toch zo een Chinees ding die hardware niet compatibele is maar na software install wel??Zo ja, bewaar al je OS software.
Zo had ik ook een geintje met een chinees ding,, niet genoeg verdienen  :O .. hoppa geen ondersteuning meer en geen software meer.. en daar sta je dan. :evil:

☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux

Offline Bertm

  • Lid
De rock pi 4 een Raspberry Pi on steroids, naast dat hij 6 of 8 cores, 4GB gehuegen, eMMC, usb3 heeft, heeft hij ook een m.2 inteface voor ssd en je kan er verscheidene distros op draaien , uit men hooft : android, androidtv, ubuntu server, debian desktop, armbian, manjaro ......  volgensmij word hij geproduceert door pine, een bedrijf dat er om bekend staat dat het zeer goet luisterd naar zijn users. En komt het inderdaat uit china.
Op het moment staat er bij mij ubuntu server18.4, ufw, nginx, mysql, php op en is er zat ruimte en plannen voor meer zoals owncloud, vpn server email server maar zover ben ik nog niet. Eerst https aan de praat zien te krijgen.
Hartelijke groeten bert
« Laatst bewerkt op: 2019/12/06, 18:10:21 door Bertm »