Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VMware zaakjes  (gelezen 785 keer)

Offline woteb

  • Lid
VMware zaakjes
« Gepost op: 2007/05/18, 23:48:48 »
Ik gebruik al een tijdje met tevredenheid VMwareplayer (heb ook wel eens met de server editie gewerkt). Nu heb ik een paar zaakjes die ik eigenlijk ook zou willen hebben werken.

1. Ik heb op mijn WinXP partitie de werkstation uitvoering (trial). Nu kan ik daarmee ook mijn CompactFlash kaartje als een fysieke schijf gebruiken binnen VMware WS en WinXP.
Die configuratie werkt niet bij de Linuxversie van de Player.
In mijn .vmx bestandje heb ik al wat lopen rommelen, maar zonder resultaat. Is deze mogelijkheid om fysieke zaken als CF kaartjes en partities alleen voorbehouden aan de Workstation versie van VMware? Of kan dit ook met de VMware server versie?

2. Ik heb wel eens gelezen dat je een bestaande partitie met een werkend OS om kan zetten naar een VMware bestand. Wie weet hier iets vanaf? Ik wil namelijk mijn WinXP in een player laten lopen en zo van mijn dualboot af raken.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
VMware zaakjes
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/19, 00:50:11 »
Antwoord op vraag 2:
"Convert Physical Machines to Virtual Machines – Free!"
http://www.vmware.com/products/converter/
Of het werkt weet ik niet, ik heb dit nooit geprobeerd. Theoretisch is zo'n exercitie een behoorlijke complexe klus omdat je runtime drivers moet gaan vervarderen: de 'echte' hardware wordt immers vervangen virtuele hardware van VMware

Offline woteb

  • Lid
VMware zaakjes
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/19, 12:25:18 »
Ziet er interessant uit, alleen het is een .exe, dus een Windows programma. Maar ik heb gezien dat je er ook Norton Ghost images mee kunt converteren. Dat is natuurlijk een uitdaging want dan maak ik eerst een Ghost image van mijn WinXP, en daarna mag die Converter zichzelf (de gemaakte image) converteren. Eigenlijk lachen dat ie zichzelf in gaat pakken.

Iemand nog een antwoord op die eerste vraag?
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)