Hallo,
Ik heb geprobeerd het Ubuntu logo in de menubalk en het hoofdmenu te wijzigen. Ik zie op dit forum voorbeelden waarin dit is gelukt. (edit: ik heb alleen voorbeelden gezien van een aangepast "hoofdmenu" en dat werkt bij mij inmiddels ook)
Bij mij is het icoontje echter zeer hardnekkig:
Wat heb ik gedaan:
Ik heb in de map usr/share/icons de volgende items vervangen door een blauw appeltje, en wel in alle mappen (onder usr/share/icons) waarin deze items voorkwamen, zoals human, clearlooksOSX, enz.
Dus:
start-here.svg vervangen door start-here.svg (maar dan een blauw appeltje)
start-here.png vervangen door start-here.png (idem)
distributor-logo.png idem
distributor-logo.svg idem
Wanneer ik nu de menubalk verwijder en ik klik op toevoegen aan paneel, dan zie ik daar onder andere de volgende keuzes:
hoofdmenu en menubalk, beide hebben in dit scherm een blauw appeltje als icoon, ECHTER:
Wanneer ik kies voor hoofdmenu, dan krijg ik (eindelijk) inderdaad een blauw appeltje, MAAR wanneer ik kies voor menubalk (en dat wil ik eigenlijk), dan klik ik dus op een blauw appeltje, maar er verschijnt gewoon weer een menubalk met het Ubuntu logo.
Nu zijn er dieper in het systeem nog veel meer mappen met de voornoemde items, en deze hebben nog steeds een Ubuntu logo. Moet ik wellicht één van deze mappen nog binnendringen om het start-here cq distributor-logo item te vervangen door een appel?
Voor mijn gevoel ben ik er al heel dichtbij, daar de OPTIE menubalk zich reeds presenteerd als appeltje, alleen de werkelijke menubalk nog niet.