Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Huawei en Linux ipv W  (gelezen 8528 keer)

Re: Huawei en Linux ipv W
« Reactie #25 Gepost op: 2019/09/15, 09:40:44 »
Vandaag de dag is het blijkbaar de gewoonte om fake-news te verkondigen.

En zoals steeds zijn er die er in trappen...

Maar gelukkig zitten er op dit forum mensen met de 2 voeten op de grond, die bewijzen zoeken, en met gezond redeneringsvermogen.

Op die manier kan dan toch de juiste conclusie getrokken worden in dat onderwerp, en leren we ook de leden kennen...

Bedankt daarvoor.
groeten van Michael
Mint Cinnamon fan  Mint cinnamon-22.1   (vorige linux: LMDE-6 / Mint cinnamon-21+20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)

« Reactie #26 Gepost op: 2019/09/15, 12:22:14 »
Ik ben het met Paul eens. Geen enkele aanwijzing inzake spionage ondanks wat de US beweert en aan acties onderneemt.
Het is bijna mode, aangespoord inderdaad door de paranoïde Amerikanen, om Huawei en China een stempel op te plakken met het predikaat "spionage".
Vandaag de dag is het blijkbaar de gewoonte om fake-news te verkondigen.

Spijt me dat ik hier toch anders over denk.
Hier huawei's aanwezig en aanwezig geweest, en op zich ook gewoon naar tevredenheid. Zijn op zich leuke en betaalbare telefoons.
Maar toch bevatten ook huawei's 'lastige' programma's.  :|

Denk dan aan lastige infograb-programma's die andere merken ook hebben, maar dan zijn ze uiteraard voor een andere partij bedoeld. En het is nooit duidelijk te krijgen of dat een commerciële partij is of dat er meer partijen gebruik van maken. Ik heb zo wel eens wat apps uitgezocht en wie er achter zitten, en ze grabben. Speur er voor de lol zelf maar eens wat na, om te beginnen met de spellingscontrole/autocorrectie in het digi toetsenbordje. :evil:
In dat opzicht doet huawei dan weer niet anders dan de anderen, maar ze doen het wel degelijk!
« Laatst bewerkt op: 2019/09/15, 12:29:11 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline MKe

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2019/09/15, 15:12:14 »
Ja, natuurlijk, maar het gaat erom dat het niet specifiek is voor Chineese apparatuur. Google zelf is natuurlijk een van de grootste spionen wat dat betreft.

« Reactie #28 Gepost op: 2019/09/15, 17:26:46 »
Ja. En ik denk dat daar het belangrijke verschil zit.
Wij hebben het over huawei telefoons, terwijl 'de grote jongens' het hebben over huawei servers, knooppuntapparatuur, G5 en meer van dat soort internet-infra-spul waar wij niets mee van doen hebben.

Dat 'grote jongens spul' .... ik zou niet weten in hoeverre daar iets wel of niet in zit, en ik geloof ook best (vind zelfs goed) dat dat onderwerp goed besproken en bewaakt wordt. Dat in die cloud bitch-fights uitgevochten worden is me al lang duidelijk.
Precies wat ik in dat andere topic over 'chinese hackers' ook al zei. Wij simpele burgers zijn niet de targets.

En verder is dat internet-gespioneer mijn pakkie an niet. Zoals het in de tijden van James Bond voor het internet ook al niet was. =D
« Laatst bewerkt op: 2019/09/15, 17:30:02 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Joshua Orbit

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: 2019/09/15, 23:21:14 »
Mijn zoon heeft nu 4 jaren een Huawei (handy)  en is daar zeer tevreden over ,zekers gezien de toen goede aankoop prijs.
Acer laptop werkt mijn dochter mee nu ook al weer 3 jaar en word elke dag gebruikt voor het reisbureau loopt als een trein !.
En al die accu´s en laders komen meestal uit China ,zitten die ook vol met Trojanen en spyware ,kom op mensen we zijn geen Trumps .

Je mag ludiek en grappig uit de hoek komen ... maar wat weet je eigenlijk wél ? Accu's van China ..... proficiat ..... dat is al meer dan 12 jaar zo, maar de accu's rechtstreeks uit China (parallelimport) of accu's met een garantielabel van de fabrikant verkocht in Europa .... en Tom .... wat denk je ?  Prijsverschil nu actueel : hooguit 5€  maar de accu officieel gekocht in Europa heeft garantie op alles van 1 jaar. Accu's van China ....... na een X aantal laad - en ontlaadbeurten zal je zien dat 'er iets is' .... geen laden meer van je accu. Reden : NJM4550TM is de chip die telt , kom je aan X waarde .... gedaan met je accu .... wat dan ?

Huawei is geen slechte telefoon dat heb ik nergens gezegd . Maar waarom kunnen *jouw* overheden ALLE data kopen bij Huawei denk je ?? Huawei is de hoofdleverancier van Big Brother in China .... nooit het filmpje gezien van protesten van het volk dat zo een paal heeft doorgezaagd en alles in brand heeft gestoken ? Pech voor die mensen, aan de andere kant stond een Dome-camera en AL die mensen steken nu 10 jaar in de gevangenis.

Blijf dromen Tom , de realiteit is niet Trump maar ook je eigen overheid.
« Laatst bewerkt op: 2019/09/15, 23:28:22 door Joshua Orbit »

Joshua Orbit

• Gast
« Reactie #30 Gepost op: 2019/09/15, 23:31:20 »
Dell xps 13. made in china  ????????????????????????????????????????????????????????????????????

au!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

groet,

Theo

Onder licentie en controle van Dell ;)

« Reactie #31 Gepost op: 2019/09/16, 12:09:06 »
Reden : NJM4550TM is de chip die telt
Wat is dat voor een chip, ik kan 'm niet vinden. Wel eentje met bijna dezelfde benaming, de NJM4560M. Maar dat is een geïntegreerd circuit voor audiotoepassingen, niet voor gebruik in een acculader.

Huawei is geen slechte telefoon dat heb ik nergens gezegd.
Klopt. Je had het over "meuk". Je bedoelt dus goede meuk? ;)

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #32 Gepost op: 2019/09/16, 12:20:37 »
Ook maar eens een duit van mij in het zakje: ik word het liefste niet bespioneerd.

Maar als dat (bijna) onvermijdelijk is, dan word ik liever bespioneerd door een bevriende Westerse democratie (lees: de Verenigde Staten) dan door een akelige communistische dictatuur (lees: China).  =D

« Reactie #33 Gepost op: 2019/09/16, 19:39:56 »
Ik word het liefst bespioneert door diegene waar ik het minst (liefst niets) mee van doen heb, en wat mij het minst kan schaden.

Ik word inderdaad ook het liefst niet bespioneert, maar ja, die grens zijn we al lang gepasseerd.
- I ♥ Linux -

Offline Theo71

• Lid
« Reactie #34 Gepost op: 2019/09/17, 21:41:06 »
Achja spionage, van mij zullen ze veel interessante dingen kunnen vinden. Mijn mobiel ligt 9 van de 10 keer thuis en is een Chinees die prima werk doet als wekker en zaklamp, voor de rest kan en wil ik er niet veel mee. En of ze nu in China of de VS weten wanneer mijn wekker gaat zal mij echt een zorg zijn, tenzij ze voor mij een ontbijtje willen regelen dan heb ik toch een lichte voorkeur voor de Aziatische keuken ;)

Voor de rest vertrouw ik geen van beide en ben maar wat blij dat ik hier woon.

« Reactie #35 Gepost op: 2019/09/18, 13:05:37 »
en ben maar wat blij dat ik hier woon.

Jaaaa, eens. Daar gaat het om. Toch?
Bevalt mij ook nog prima hier. Had simpel erger gekund.
Wil echter niet zeggen dat het ook hier niet wat beter netter zou kunnen, alsof hier alles zo eerlijk verloopt.

Btw. Als het om lekker wakker worden gaat kan ik nog wel meer aziatisch bedenken dan alleen de keuken. =D
- I ♥ Linux -

Offline Feliks

• Lid
« Reactie #36 Gepost op: 2019/10/12, 10:25:13 »
Hallo allemaal, kort geleden een Clevo-151CU 15.6-inch Thunderbolt Ultrabook aangeschaft bij Comexr BV. i7, 16GB, 500GB SSD en Xubuntu geïnstalleerd. Mooie laptop, snel, netjes geïnstalleerd, op tijd geleverd, vragen werden deskundig beantwoord. Eerst op pad om een Lenovo aan te schaffen ivm met de Intel grafische kaart. Maar een grote winkel en de importeur konden niet garanderen dat (X)Ubuntu daar zonder problemen op zou draaien. Gezien mijn ervaringen tot nu toe geen spijt dat ik deze laptop bij een klein bedrijf heb gekocht.
De Clevo wordt in Taiwan geproduceerd en niet in de PRC zoals de rest. Fred