Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Raar geluid uit center speaker  (gelezen 752 keer)

Offline maxpower

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Raar geluid uit center speaker
« Gepost op: 2007/05/18, 16:47:34 »
Hallo,

Voor school heb ik al een aantal malen linux op mijn pc gehad. Ik kom iedere keer terug op ubuntu. Helemaal nu Ubuntu Feisty Fawn uit is omdat het altijd weer uitzoeken was hoe die drivers allemaal goed te krijgen zijn. Ik heb e echter nooit problemen gehad met mijn geluidskaard (ook niet in ubuntu 6.06 en 6.10). Maar nu ik Ubuntu Feisty Fawn heb geinstalleerd werkt mijn geluidskaart niet coorect.

Bij het opstarten  van mijn pc.. als het laadbalkje ongeveer op de helft is komt er een heel erg irritante harde ruis uit mijn center speaker. Deze ruis gaat ook niet weg. Het geluid doet het wel gewoon behalve het geluid wat uit de center speaker moet komen. Als ik het stekkertje er dus uit trek dan is het probleem verholpen.

Dit is natuurlijk tijdelijk wel een oplossing maar niet voor definitief. Ik wil gebruik kunnen maken van deze speaker en als ik windows voor de verandering een keer opstart wil ik wel mijn geluid in 1 keer goed hebben (aangezien windows in is gesteld om de center speaker te gebruiken)

Mijn vraag is dus. Hoe kan ik dit oplossen en als dit niet zomaar op te lossen is: Hoe schakel ik die center speaker softwarematig uit zodat daar geen geluid meer uit komt, ook die ruis niet.

Ik heb 2 geluidskaarten in mijn pc waarvan 1 in gebruik: Namelijk een soundblaster live! 5.1 kaart.. met daarop een 5.1 setje Die het in windows en oudere versies van ubuntu gewoon goed doet. Verder heb ik een via op mijn moederbord.. Ik weet niet of deze in of uitgeschakeld is maar is in ieder geval niet als mijn standard geluidskaart. Hier zijn GEEN speakers op aangesloten..

Alvast bedankt,

Mark Smit.