Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Voor hulp bij andere Linux-distributies.  (gelezen 249 keer)

Offline nahjo

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Voor hulp bij andere Linux-distributies.
« Gepost op: 2019/08/30, 15:51:26 »
Ik krijg zo af en toe de indruk dat dit forum onderdeel soms gebruikt wordt voor het promoten van een andere distro. Ik had meer de verwachting dat hier hulp gevraagd kon worden bij gebrek aan een NL-talig forum van een distro X of Y.
Wat ik ook soms zie is dat iemand in het Ubuntu gedeelte van het forum advies vraagt omtrent welke linux te gebruiken en dat dan ook vaak even naar distro X of distro Y verwezen wordt. In een Ubuntu forum zou ik verwachten dat je dan advies Ubuntu, Xubuntu of Lubuntu zou krijgen
Eigenlijk is het dat men in winkel X (na ontvangst met een kopje koffie) gaat roepen dat winkel Y veel beter spul heeft. Of zie ik dat helemaal fout  ???

gr. Johan

Offline Maik

• Lid
Re: Voor hulp bij andere Linux-distributies.
« Reactie #1 Gepost op: 2019/08/30, 16:21:17 »
Ik heb ook al een (paar) keer aangehaald dat er voor Linux Mint bijvoorbeeld een Nederlandstalige forum is waar gebruik van gemaakt kan worden in plaats van hier op Ubuntu NL de hele tijd vragen te gaan stellen. Dit werd me niet echt in dank afgenomen en hebben (sommige) gebruikers er schijnbaar een andere kijk op. Voor Debian idem al weet ik niet of daar een Nderlandstalig forum voor is. Dus tja... Van mij had het Andere Distributie gedeelte er niet hoeven komen en mag het van mijn part ook verdwijnen. Het zorgt voor versplintering en zijn de andere Nederlandstalige forums dus een pak minder actief.

Voor wat betreft advies.... Ik heb laatst wel in een topic aangehaald eventueel naar Xubuntu of Mint Xfce te gaan kijken waarbij Mint Xfce mijn persoonlijke voorkeur heeft omdat het een compleet pakket is en niet veel aan hoef te gebeuren wat het makkelijker maakt voor de oudere persoon in kwestie die het mag gaan gebruiken. Dit heeft niks met promoten te maken maar met een persoonlijke ervaring en kijk op dingen. Ik zeg niet dat die distro beter is maar wel makkelijker, zeker als het om oudere/bejaarde mensen gaat. Wat de TS ermee gaat doen is aan hem/haar en bemoei ik me niet in de keuze die gemaakt wordt.
« Laatst bewerkt op: 2019/08/30, 16:35:55 door Maik »

Offline h2o

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2019/08/30, 16:37:22 »
Voor Debian idem al weet ik niet of daar een Nederlandstalig forum voor is.
Dat is er alleen in Engelstalige versie. http://forums.debian.net/
Laptops , tablets + werkstations: Debian Buster
Test-laptop: Debian Testing/Unstable

Offline nahjo

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2019/08/30, 16:49:34 »
Even voor de duidelijkheid  :)
Het gaat mij niet om verbieden van, maar meer van 'let op je bent gast op het Ubuntu forum dus temper je enthousiasme voor distro X'  ;)
Hulp geven/krijgen moet altijd kunnen.

Offline Maik

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2019/08/30, 16:52:36 »
....
Hulp geven/krijgen moet altijd kunnen.
Op de daarvoor aangewezen forums eerst, is daar geen hulp te krijgen dan kan je het na een paar dagen elders proberen naar mijn mening.

Offline partyrabbit

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2019/08/30, 16:52:46 »
Ik hoop dat het niet over mij gaat, over mijn topic met deze titel? :-[
Dat was puur een vraag uit interesse en nieuwsgierigheid. Voortkomend uit reacties op het topic "Linux installatie voor bejaarde". En ik dat topic lees ik persoonlijk ook niet echt overmatig enthousiaste reacties, alleen enthousiaste en dat beantwoord ook mijn nieuwsgierigheid.
Had van mij ook verplaatst mogen worden naar Offtopic want geheel geen intentie om er iets mee in de schijnwerpers te zetten.
- I ♥ Linux -

Offline Maik

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2019/08/30, 16:55:01 »
partyrabbit,

Dit topic heeft geen betrekking op jou lijkt me.

Offline nahjo

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2019/08/30, 16:57:14 »
Nee joh !
Niemand moet zich persoonlijk aangesproken voelen  :)
Maar we zijn Ubuntu dus we praten Ubuntu  ;)

Offline partyrabbit

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2019/08/30, 17:02:23 »
Dit topic heeft geen betrekking op jou lijkt me.

Nee joh !
Niemand moet zich persoonlijk aangesproken voelen  :)

Pffff gelukkig. Dank je. Ik zou niet willen.
Had overigens zomaar gekunt met mijn recente topic genaamd "Debian??".  ^-^

Maar we zijn Ubuntu dus we praten Ubuntu  ;)

Eigenlijk ben ik Linux. Met distri als bijzaak. Op dit moment meestal in de versie Ubuntu.
« Laatst bewerkt op: 2019/08/30, 17:04:02 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -