@Joshua Orbit
Dank voor je tip maar het wifi signaal en ontvangst is volgens mij niet het probleem. Signaal is meer dan 80% en tijdens gebruik van het systeem merk ik geen haperingen oid.
Hoi nahjo !
Het gaat niet in wezen over de signaalsterkte; het gaat meer over het juist implementeren van de driver in je systeem. Sorry voor de enorme vervuiling van dat Romeinse klein kind in dit Topic, maar je zou ipv een script te draaien eens moeten kijken of de driver zich juist installeert ipv te adresseren via loose ends in een script.
Ivm signaalsterkte: zoals gesteld in de tip is dat maar on the side uit te voeren mocht je driver niet of nauwelijks contact maken met je netwerk. In wezen is die tweak zelfs totaal overbodig, tenzij natuurlijk dat je een extra antenne of een ander arrangement had gemaakt op die notebook; sommigen overbruggen zelfs hardwarematig de, eventueel, ingebouwde Bluetooth : er zijn daar nogal wat technische artikelen over , dit ook terzijde.
De point is dat via je script ,volgens mij, geen rekening houdt met de dump als Ubuntu afsluit. En zelden heb ik scripts nodig gehad (Packard Bell bv dan weer wel) om een driver te adresseren op de kernel.
Btw de antennewaarde in je script is 2 las ik , maar ik twijfel een beetje dat een goedkope notebook van HP consumentenreeksen hier niet op bespaard zou hebben door er maar 1 antenne in te steken; maar je kan tweaken met, zelfs, 4 antennes (zoals de Asus 18 inch modellen van 3500€ / laptop lol) . Je zou, zoals gesteld, eens moeten kijken welke waarde voor *jouw situatie* het beste uitpakt. Igv slecht signaal kan je zelfs antennes bijplaatsen als niet afgeschrokken bent van een schroevendraaier en common sense. In sommige bedrijven is het nodig te gaan tweaken op de draagbare computers: afstand, beton, enzovoort kunnen spelbrekers zijn. Sommigen gaan nóg verder door op AliExpress hardware miniPCI boosters te plaatsen op de antennes.
Globaal gesteld zou de driver goed moeten werken; zoals ik lees in je script dat een installatiescriptje eigenlijk is.
Misschien op de kernel Grub een toevoeging maken dat acpi=force (op de lijn van quiet splash) goed uitpakt ? In ieder geval is slecht afsluiten ook wat manipuleerbaar via de kernel parameters in de opstart.
(ter info sudo nano /etc/default/grub en daar in de lijn quiet splash acpi=force toevoegen // gevolgd door sudo update-grub) Hopelijk werkt dat goed ivm het afsluiten van de notebook.
Sorry voor de verwarring: ik ben een beetje huiverig van installatiescripts ...... liever line by line dan heb je ook meer controle van wat en hoe je iets doet.