Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Aanmelden wil niet meer(in GNOME)  (gelezen 3513 keer)

Aanmelden wil niet meer(in GNOME)
« Gepost op: 2006/03/27, 15:01:25 »
Toen ik zonet met Ubuntu bezig wou lukte het aanmelden niet meer.
Ik had daarvoor als root gebruiker toen je nog wel kon aanmelden nieuwe lettertypen ge
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

« Reactie #1 Gepost op: 2006/03/27, 17:21:34 »
Is je machine een laptop?

« Reactie #2 Gepost op: 2006/03/27, 17:24:40 »
Nee een doodgewone Desktop PC PIII uit '98(met een nieuwere videokaart).
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Offline zappa

• Lid
    • http://www.c3c.be
« Reactie #3 Gepost op: 2006/03/27, 18:11:45 »
Kun je niet-grafisch inloggen en de bestanden terugzetten, of eventueel via een live-cd?

« Reactie #4 Gepost op: 2006/03/27, 18:54:55 »
Welke bestanden? Ik heb de oude lettertypen en de bijbehorende font-cache(allemaal uit de map /usr/share/fonts/myfonts/) al uit de prullebak verwijderd.
Maar de reden dat ik ze verwijderde was dat ik geen zin had om alle dubbele uit de enorme hoeveelheid nieuwe te zoeken(die er orgineel waren waren allemaal dubbel). Dus het kan niet verloren zijn gegaan toch? En wat .ttf lettertypen die niet eens syteem lettertypen zijn kunnen toch geen verschil uitmaken?

« Reactie #5 Gepost op: 2006/03/27, 21:49:20 »
Mja, ik denk toch dat je door met fonts te klooien de boel om zeep hebt geholpen...

jpjacobs

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2006/03/28, 15:28:26 »
Ik heb ooit ook een aantal keer last gehad met gnome, hij bleef altijd hangen terwijl hij aan het laden was.
Dit hielp: de mappen .gconf .gconf2 .gnome (weet niet meer of .gnome2 ook bestond) allemaal verplaatsen of weggooien en nog eens proberen.
Je gnome configuratie ben je dan wel kwijt, maar je kan er tenminste terug in.

« Reactie #7 Gepost op: 2006/03/28, 17:28:18 »
Ik heb in de veilige modus startx gedaan, om te kijken of dat wou en zit dus nu in de grafische root account. Toen de xserver opstarte kwam er een Error. Namelijk, kan HAL niet starten, maar dan in Engels. Eigenlijk is alles nu in het Engels terwijl ik alles Nederlands heb ingesteld. Ik heb nog niks verwijderd, omdat in de terminal hij telkens zij dat het een map was en ik niet weet hoe je dan wel een map kan verwijderen. Ik ga ze nu verplaatsen(voor zover dat wil) in de grafische modus.
EDIT: Ik .gconf, .gconfd, .gnome en .gnome2, maar geen .gconf2.
EDIT: Ik kopieer .gconfd niet, alleen de rest die ik wel heb.

« Reactie #8 Gepost op: 2006/03/29, 15:35:02 »
Ik heb nu ook in de map /usr/share/fonts/ en in de map /usr/share/fonts/myfonts/ fc-cache -f nog een keer gedaan en daarna nog een keer in /root/ fc-cache.
Omdat dat niet hielp, en omdat bij bijna alles wat je installeerd en met lettertypen te maken heeft, dacht ik slim te zijn door de drie larabie lettertypen te installeren(ook voor persoonlijk gebruik) omdat er dan komt te staan(dacht ik) Regenerating font-cache etc. Maar er kwam dire keer een foutmelding:
warning: /usr/share/X11/fonts/TrueType/larabie-fontnaam/ does not exist or is not a directory.
Kunnen jullie hier iets meer mee?

« Reactie #9 Gepost op: 2006/04/03, 15:55:04 »
Ik heb nu de map myfonts verplaatst en nog een keer fc-cache -f gedraaid. Daarna heb ik de .g* mappen weer teruggekopie

Offline zappa

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2006/04/03, 16:03:40 »
Linux werkt niet met extensies. Probeer maar eens:
Neem een fot, een jpg bv.
Verander de extensie in txt.
Doe dan in een terminal het commando file :)

« Reactie #11 Gepost op: 2006/04/03, 16:06:33 »
Maar kan het dan daar niet aan liggen?
Want ik zou toch wel graag die lettertypen willen gebruiken.

Offline zappa

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 2006/04/03, 16:09:38 »
geen idee eerlijk gezegd :/

« Reactie #13 Gepost op: 2006/04/03, 16:14:09 »
Ik denk dat ik het probleem al gevonden heb. Ik had libotf0 niet geinstalleerd.
Volgens een beschrijving is .pfb het X Window lettertype type, dus dat moet wel goed zitten en ik weet van .ttf zeker dat die werkt.

EDIT: Ik had het zonet geprobeerd en toen ik mij opnieuw aanmelde ging alles goed. Alleen sloten alle programma's zich na een bepaald tijdje vanzelf af. Ook waren de letters op dit forum heel raar. Ik heb nu met de terminal de letterrtypen weer verplaatst en nog een keer fc-cache -v gedaan en nu is alles weer goed. Ik vind dit wel erg vreemd. Weet iemand hoe dit kan? Of zal ik hier een nieuw onderwerp over beginnen?