Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gedetailleerde weergave in Konqueror  (gelezen 1146 keer)

d&=

• Gast
Gedetailleerde weergave in Konqueror
« Gepost op: 2007/05/18, 14:40:49 »
Hoe kun je in Konqueror de weergavemodus vastzetten op 'gedetailleerde weergave'?
Ik krijg het niet voor elkaar en kan het ook bij de instellingen eigenlijk nergens vinden.
Ik gebruik Kubuntu Feisty.

Pensacola

• Gast
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/18, 15:45:23 »
Zet het beeld op gedetailleerde weergave en selecteer dan 'instellingen -> weergaveprofiel 'Bestandsbeheer' opslaan

d&=

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/18, 16:02:29 »
Oké, dat heb ik gedaan.
Maar als ik Konqueror afsluit en weer opstart en dan naar mijn home-dir ga dan heb ik weer hele mooie grote iconen i.p.v. de gedetailleerde weergave.

Pensacola

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/18, 16:12:14 »
Je moet het profiel ook opslaan met de naam Bestandsbeheer, anders werkt het niet

d&=

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/18, 16:18:21 »
Ik heb het weergaveprofiel ook opgeslagen als 'Bestandsbeheer', maar nog steeds niks.
Ja, als ik vervolgens naar 'instellingen -> weergaveprofiel laden -> Bestandsbeheer' ga dan krijg ik het wel.
Maar als ik dat elke keer als ik Konqueror opstart moet doen is dat wel erg suf... Er moet toch wel een methode zijn om dat als standaard in te stellen?
En is er wellicht een manier om het standaard opstartscherm te omzeilen en direct in de home-dir te starten?

thelinuxguy

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2007/05/18, 18:36:55 »
Je dient Konqueror te openen met opgave van het te gebruiken profiel. Standaard neemt ie het profiel "webbrowsing" (indien je dus geen profiel opgeeft). Als je konqueror wenst op te starten als "file manager", gebruik je het commando "kfmclient openProfile filemanagement" (zonder de quotes, natuurlijk he)...

d&=

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2007/05/21, 09:33:43 »
Juist, dat bedoelde ik :)
Bedankt!

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #7 Gepost op: 2007/05/21, 09:50:59 »
Probeer anders ook eens Thunar, een prima lichtgewicht verkennertje, lijkt sterk op Windows Verkenner. Zit gewoon in de pakketbronnen van Ubuntu, dus installeren met Adept.