Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xubuntu 18.04 opeens anders en instellingen weg  (gelezen 1204 keer)

Offline plek

  • Lid
Xubuntu 18.04 opeens anders en instellingen weg
« Gepost op: 2019/07/08, 20:16:53 »
Gisteren 7 juli toen ik de pc aanzette, had ik opeens een andere bureaublad achtergrond. Na herstart - ook vandaag- is dat niet veranderd. Maar ook allerlei instelling waren weg, bijv de favorieten in het menu onder het muis-icoontje linksboven. Verder startte ik vandaag Google Chrome op (gisteren niet gedaan), en alle bladwijzers en instellingen waren weg (maar wel weer terug via mijn account). Ook in Evolution waren de instellingen weg, al was ik mijn mailtjes gelukkig niet kwijt. Verder denk ik dat ook Libre Office er anders uitziet dan vóór 7 juli, zoals kleurtjes van allerlei icoontjes in de menubalken.
Heeft iemand dezelfde ervaring? En wat is hier mogelijk aan de hand?

Re: Xubuntu 18.04 opeens anders en instellingen weg
« Reactie #1 Gepost op: 2019/07/08, 22:25:44 »
Hallo, dat hoort niet, Xubuntu is zo stabiel als een huis -- of bunker zoals ik het zelf liever uitdruk. Dat LO er anders uitziet kan door een update komen, ik kreeg er van de week ook een door. Iconen (groter, kleiner) daarvan zijn in te stellen via Voorkeuren (of hoe het precies heet). Dat je Favorieten verdwenen zijn is raar, maar die heb je binnen een paar seconden teruggezet. Dat ook Evolution en Chrome hun instellingen hebben verloren, doet mij denken aan een tweede /home of iets dergelijks. Niet toevallig een extra account aangemaakt?

Heb dit zelf nooit bij de hand gehad overigens.

Re: Xubuntu 18.04 opeens anders en instellingen weg
« Reactie #2 Gepost op: 2019/07/09, 10:12:26 »
Bij de libreoffice update van afgelopen week zaten nieuwe icoontjes.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Offline plek

  • Lid
Re: Xubuntu 18.04 opeens anders en instellingen weg
« Reactie #3 Gepost op: 2019/07/09, 19:35:57 »
Dank Paul Matthijsse en Vincentlaborant voor jullie reactie. Of de verandering in LO door een update komt wist ik eerlijk gezegd niet zeker, dus daar is misschien niets aan de hand. Een nieuw account heb ik niet aangemaakt, er is er maar één. Ik draai ook geen Windows ofzo ernaast, gewoon alleen Xubuntu.
Misschien vergezocht, maar kan het met een eventuele hack te maken hebben?

DarkEra

  • Gast
Re: Xubuntu 18.04 opeens anders en instellingen weg
« Reactie #4 Gepost op: 2019/07/09, 19:58:49 »
Eventueel een defecte harde schijf waardoor bestanden en settings corrupt raken. Zou kunnen.

Re: Xubuntu 18.04 opeens anders en instellingen weg
« Reactie #5 Gepost op: 2019/07/09, 22:18:09 »
Misschien vergezocht, maar kan het met een eventuele hack te maken hebben?
Hack op Xubuntu? Neen.

Re: Xubuntu 18.04 opeens anders en instellingen weg
« Reactie #6 Gepost op: 2019/07/16, 07:41:13 »
Eventueel een defecte harde schijf waardoor bestanden en settings corrupt raken. Zou kunnen.

Lijkt mij het meest waarschijnlijk. Ik draai Xubuntu onder dezelfde condities als TS en alles werkt vlot en vlekkeloos.
Gelukkig heb ik TimeShift draaien, voor het geval dat...
Xubuntu 22.04.3 LTS