Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Untrusted application launcher  (gelezen 1698 keer)

Offline yogiman

• Lid
Untrusted application launcher
« Gepost op: 2019/06/21, 09:43:58 »
Dit bericht krijg ik dus na google chrome geinstalleerd te hebben. Moet ik me daar iets van aantrekken?

Offline vanadium

• Lid
Re: Untrusted application launcher
« Reactie #1 Gepost op: 2019/06/21, 12:45:06 »
Zomaar? Nadat je Chrome hebt geïnstalleerd? Of nadat je op de starter klikt?

Offline yogiman

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2019/06/21, 14:26:38 »
Elke keer als ik op de starter druk. Ik heb m nog niet gemarkeerd als uitvoerbaar (mark as excutable)

« Reactie #3 Gepost op: 2019/06/21, 18:16:59 »
Elke keer als ik op de starter druk. Ik heb m nog niet gemarkeerd als uitvoerbaar (mark as excutable)

Dit ruikt abnormaal.

Waar heb je deze chrome gehaald?
Gebruik ofwel chromium-webbrowser uit het softwarebeheer, Ofwel zoek op internet naar google-chrome-stable waar je een .deb kunt downloaden.

groeten van Michael
Mint Cinnamon fan  Mint cinnamon-22.1   (vorige linux: LMDE-6 / Mint cinnamon-21+20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)

Offline yogiman

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2019/06/21, 20:19:56 »
ik weet niet meer waar, maar het zag er heel betrouwbaar uit. het ging allemaal via de terminal. waarom wordt de optie -mark as executable- gegeven, als het zeker foute boel zou zijn?

« Reactie #5 Gepost op: 2019/06/21, 21:25:25 »
Kan je Chrome niet verwijderen en dan via deze site weer binnenhalen: https://www.google.com/intl/nl/chrome/

OS: Ubuntu Gnome 24.04/Xubuntu 24.04; Windows 10/11 (dualboot) en RPI 2, 3,4 en 5: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bookworm xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline yogiman

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2019/06/21, 22:38:34 »
zo een moeite gedaan om te personaliseren met extensies. hoop dat die dan behouden blijven. heb sync wel geaktiveerd.

« Reactie #7 Gepost op: 2019/06/22, 06:21:05 »

Offline yogiman

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2019/06/22, 13:12:35 »
Gelukkig was ik niet in staat tot chrome uninstall. Ik realiseerde me opeens dat ik m via firefox moest downloaden, dus de website was makkelijk te vinden dmv de webgeschiedenis.
https://linuxize.com/post/how-to-install-google-chrome-web-browser-on-ubuntu-18-04/
Ik schijn dus wel de stable versie te hebben.

nahjo

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 2019/06/22, 15:37:00 »
Waarom heb je hem nog niet gemarkeerd als uitvoerbaar?
(zie reactie Ronaldus)

Offline yogiman

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2019/06/22, 16:19:04 »
ik dacht dat hij abuis was, en bij het verkeerde topic was beland. las het geen eens, sorry.

nahjo

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 2019/06/22, 16:33:20 »
ik dacht dat hij abuis was, en bij het verkeerde topic was beland. las het geen eens, sorry.
Is niet erg :) Ik las ook over je opmerking heen omdat ik verwacht dat je een starter als uitvoerbaar gaat typeren. Het woordje NIET viel weg in wat ik las.
Ronaldus was wat scherper :)