Hallo allemaal,
Sinds een maand ben ik met diverse versies van ubuntu aan de slag gegaan. Thuis speel ik nu met de versie Ubuntu Ultimate 1.3, geupgrade naar 7.04 en met de software van ubuntu studio en zaken als mintdesktop er bij op gezet. Ik moet zeggen dat het mij goed bevalt. Het is anders dan xp, en een aantal zaken ben ik nog niet helemaal uit. Ik zal voor thuis een andere videokaart aanschaffen (heb nu Ati) om dual monitor aan de gang te krijgen en eigenlijk wil ik als ik het straks definitief ga gebruiken, ubuntu ook op Raid0 hebben. Nu is ubuntu thuis toch wel wat trager dan mijn XP, omdat deze op Raid0 staat en ubuntu niet.
Even ter zake: op de zaak heb ik een laptop nu met Ubuntu 7.04 ingericht en dat is beduidend sneller dan de XP die er ook op zit. Echter, zowel thuis als hier op de laptop gebruik ik het kleine menu/startknopje ipv de knop "application-places-system". In beide gevallen duurt het bij de eerste keer klikken een kleine 10 seconden voordat het menu opent. Weet iemand hoe dit te verhelpen is?
thanx in advance!