Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuwe documentatie voor gThumb  (gelezen 796 keer)

Offline Paul Matthijsse

• Lid
  • Steunpunt: Ja
Nieuwe documentatie voor gThumb
« Gepost op: 2019/05/19, 11:37:04 »
Ola forum!

Ik zat mij weer eens straal- maar dan ook stráááál te vervelen en heb dus maar even nieuwe documentatie voor gThumb gemaakt.  :)

Dit is een zeer potente Linux-applicatie om je foto's te bekijken en te organiseren, maar door de wat verouderde documentatie die ook nog eens niet in het Nederlands vertaald is (*) blijft de ware kracht ervan wat onderbelicht. Met mijn documentatie hoop ik duidelijk te maken waarom dit zonde is.

Dit is tevens de lancering van mijn nieuwe fotosite YAP!

http://yap.bozart.eu/articles/gthumb/intro_nl.html

En voor wie de Nederlandse taal onmachtig is - er is ook een Engelse versie voorhanden!

(*) Ongeveer een jaar geleden heb ik de vertaling van gThumb voor versie 3.6.1 gemaakt, inclusief de vrij lange helpafdeling. Maar deze komt om onduidelijke redenen niet door (een of andere stomme markup-fout lijkt dat te blokkeren). Ook de ontwikkelversie 3.7.2 lijkt hier problemen mee te hebben, hoewel de change log wel degelijk mijn vertaling noemt. Dit wordt snel verder uitgezocht.

Dat gezegd hebbende, wens ik u allen een prettige zondag! ;)

Groet, Paul.

Offline HWE64

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: Nieuwe documentatie voor gThumb
« Reactie #1 Gepost op: 2019/05/19, 12:21:10 »
@Paul, Bedankt voor de zeer welkome goede uitleg en documentatie van gThumb. Van mij uit mag je je vaker vervelen ;)
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 20.2Xfce (Desktop hoofd pc). 2] Linux Mint 20.2 Xfce/Xubuntu 20.04.2 LTS (Clevo Laptop ). 3] Xubuntu 20.04.2 LTS/Linux Mint 20.2 Xfce (HP Desktop test pc).  4] W10 (Dell Desktop). 5] Linux Mint 20.2 Xfce/Xubuntu 20.04.2 LTS (Toshiba Testlaptop)

Offline Paul Matthijsse

• Lid
  • Steunpunt: Ja
« Reactie #2 Gepost op: 2019/05/19, 12:22:07 »
Dank. En ik doe niet anders (me straalvervelen)! ;)

Offline VuurVosje

• Lid
  • Steunpunt: Nee
« Reactie #3 Gepost op: 2019/05/19, 13:17:24 »
Dank!
[thumbs up]