Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: LineageOS op Samsung tablet installeren  (gelezen 15316 keer)

Offline h2o

• Lid
Re: LineageOS op Samsung tablet installeren
« Reactie #50 Gepost op: 2019/10/01, 18:11:36 »
Ik ga er ook maar eens mee beginnen. Dat Odin, is dat er ook voor Linux en heeft iemand daar (goede) ervaring mee?
Ik heb hier nog een gekregen Samsung Galaxy S4 (GT-I9505) liggen met Lollipop.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline jvecht

• Lid
    • Just Vecht
« Reactie #52 Gepost op: 2019/10/01, 22:14:09 »
Ik heb dat K-9 Mail voor elkaar via IMAP. Met POP wat ik normaal gebruik heeft dat K-9 ruzie lijkt het wel, maar goed.

Ik heb hem zo wel aardig voor elkaar en hij draait heerlijk vlot.

Nou eens zien of ik ergens nog een leuk ding vind om op LineageOS te zetten. Het smaakt naar meer.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline jvecht

• Lid
    • Just Vecht
« Reactie #53 Gepost op: 2019/10/02, 10:11:40 »
Wat ook erg leuk is, dit is net zo open source of daar heel dichtbij als de computersystemen waar we het hier normaal over hebben. En net zoals daarbij is het installeren niet erg lastig - als je het eenmaal weet. En de programma's die je gebruikt zijn soms draken maar je treft ook echte pareltjes.

Wat heb ik aan een commercieel product die prachtig is, maar niet vooruit te branden door bijgeleverde troep (bloatware).

Ik ga aan poging twee, een Huawei P8 Lite. Dat zou dan gelijkwaardig worden als de P10 Lite die ik nu gebruik.

groet,

Just Vecht
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!

« Reactie #54 Gepost op: 2019/10/02, 17:34:51 »
Nog niet geprobeerd, maar ziet er interessant uit!
Soort Odin voor Linux, en niet alleen voor Samsung, maar ook Motorola en Oneplus.

https://forum.xda-developers.com/android/general/rom-installation-assistant-t3944831
https://free-droid.com/

Offline jvecht

• Lid
    • Just Vecht
« Reactie #55 Gepost op: 2019/10/02, 20:35:18 »
Ik ben heel benieuwd!

Voor de mensen met een P3110 of P5110: ik had problemen met het roteren van het scherm. Start de boel op, druk op het hoofdscherm en dat geeft dan drie opties waarvan er één: instellingen. Zet daarin in thuisscherm: draaien toestaan.

groet,

Just
« Laatst bewerkt op: 2019/10/03, 20:24:28 door jvecht »

Offline valk

• Lid
    • mpvalk
« Reactie #56 Gepost op: 2019/10/03, 12:51:01 »
Leuk topic!

Ik heb zelf nog een Nexus 7 tablet liggen waar ik nog altijd eens iets mee wil doen. Ik heb dat ding ooit (tweedehands) gekocht voor Ubuntu Touch, maar daar is helaas de (officiële) stekker uit....

Begint nu toch weer te jeuken....

Offline h2o

• Lid
« Reactie #57 Gepost op: 2019/10/03, 18:49:47 »
Heeft iemand hier ervaringen mee: https://www.gaggl.com/2013/07/installing-custom-rom-on-galaxy-s4-international-from-ubuntu/ en kun je dit ook gebruiken om een andere rom op een S4 te krijgen? Bijvoorbeeld Lineage OS?

Ik zie dat heimdal in de Debian repo's zit.

Ik zat eens hier op de zoeken via Google: https://www.google.com/search?q=samsung+galaxy+s4+i9505+custom+rom%3B+debian&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b-e en daar zou het mogelijk moeten zijn om Ubuntu OS op een S4 te krijgen, of Kali Linux.
« Laatst bewerkt op: 2019/10/03, 19:03:07 door h2o »

Offline jvecht

• Lid
    • Just Vecht
« Reactie #58 Gepost op: 2019/11/02, 10:07:30 »
Vlotter wordt ie met microG niet; het is een alternatief voor Google Services.
Maar is, afhankelijk van welke apps je gebruikt, niet persé nodig.

Hoi Vuurvosje,

Ik heb wat apps die ik toch graag installeer en Google Services nodig hebben. Kan ik microG via TWRP zo toevoegen op mijn bestaande installatie van CM13 met Gapps? Of dien ik opnieuw te starten? Dan is het te overwegen om gelijk de latere versie die me naar Android 7 brengt te nemen,

groet,

Just

« Reactie #59 Gepost op: 2019/11/02, 12:15:28 »
Daar heb ik geen ervaring mee, maar heb wel diverse opties en uitleg gezien op oa de MicroG website:
https://lineage.microg.org/#faq
Citaat
Why do we need a custom build of LineageOS to have microG? Can't I install microG on the official LineageOS?
MicroG requires a patch called "signature spoofing", which allows the microG's apps to spoof themselves as Google Apps. LineageOS' developers refused (multiple times) to include the patch, forcing us to fork their project.

Citaat
Migration from LineageOS
Our ROM and LineageOS use different signing keys, so you can't flash our ROM on top of the official LineageOS; however, the procedure needed to migrate from the official LineageOS is very simple.

Offline peer

• Lid
« Reactie #60 Gepost op: 2019/11/02, 14:15:25 »
een paar jaar geleden heb ik wel eens geprobeerd om microg te installeren op lineageos maar dat lukte toen niet. Ik kreeg toen ook een melding over spoofing. Ik heb het maar zo gelaten . De apps, die ik toen gebruikte die google services nodig hadden (o.a. mapfactor)  deden het ook zonder google services op een paar kleine dingen na.

Offline jvecht

• Lid
    • Just Vecht
« Reactie #61 Gepost op: 2019/11/02, 22:17:00 »
Dank jullie wel. Dit is helder. Het moet een nieuwe installatie worden.

groet,

Just

« Reactie #62 Gepost op: 2019/11/21, 10:47:29 »
De laatste tijd lukt het Aurora Store niet meer om in te loggen bij de Google Store (en zo je apps te updaten).

Optie 1:
Log in met een Google account

Optie 2:
- ga naar Aurora Droid (via F-Droid)
- schakel de IzzyOnDroid repo in
- installeer APKGrabber
- vink Google Play Store aan in APKGrabber instellingen, vink APKMirror etc uit (tenzij je die (ook) wilt natuurlijk...).
- let op met apps die in meerdere repo's staan; bv in F-Droid en Google Store. Update deze via Aurora Droid en niet via APKGrabber (negeer aanklikken).

Offline jvecht

• Lid
    • Just Vecht
« Reactie #63 Gepost op: 2019/11/21, 11:05:07 »
Dank je!

Just

Joshua Orbit

• Gast
« Reactie #64 Gepost op: 2019/11/21, 11:07:12 »
Domme vraag: werkt Odin ook onder Wine met Linux ?

Offline h2o

• Lid
« Reactie #65 Gepost op: 2019/11/21, 11:36:45 »
Domme vraag: werkt Odin ook onder Wine met Linux ?
Hallo Joshua, domme vragen zijn vragen die niet worden gesteld, dus jouw vraag is niet dom. Of het via Wine werkt weet ik niet. Misschien wel via Virtualbox?