Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: xdg-open Java-probleempje  (gelezen 709 keer)

xdg-open Java-probleempje
« Gepost op: 2019/04/29, 11:49:11 »
L.S.
Vanuit de terminal roep ik via een scriptje diverse LibreOffice-documenten aan met het commando:
xdg-open filenameDat werkt prima maar na sluiting van de documenten blijft de terminal 'hangen' met de volgende boodschap:

Citaat
javaldx: Could not find a Java Runtime Environment! Please ensure that a JVM and the package libreoffice-java-common is installed. If it is already installed then try removing ~/.libreoffice/3/user/config/javasettings_Linux_*.xml
Warning: failed to read path from javaldx
func=xmlSecCheckVersionExt:file=xmlsec.c:line=188:obj=unknown:subj=unknown:error=19:invalid version:mode=abi compatible;expected minor version=2;real minor version=2;expected subminor version=25;real subminor version=26

Na het toetsen van Enter komt de terminal vervolgens weer beschikbaar. Ik wil echter geen JRE op mijn machine, dus is mijn vraag: kan die foutmelding worden voorkomen respectievelijk worden onderdrukt?
Bvd

Re: xdg-open Java-probleempje
« Reactie #1 Gepost op: 2019/04/29, 13:14:11 »
Probeer dit eens:
Open libreoffice writer en ga in de menu balk naar extra > opties > geavanceerd
en haal het vinkje weg bij: Gebruik java
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Re: xdg-open Java-probleempje
« Reactie #2 Gepost op: 2019/04/30, 10:03:02 »
Citaat
Probeer dit eens:
Open libreoffice writer en ga in de menu balk naar extra > opties > geavanceerd
en haal het vinkje weg bij: Gebruik java

Heb ik gedaan. Het gevolg is dat ods-documenten niet meer laden en een odt-document geeft de melding:

Citaat
Warning: failed to read path from javaldx

Wellicht nog een andere oplossing? En ach, het  is niet zo belangrijk maar het was leuk geweest als dat handeling besparende  scriptje had gewerkt.

Dank.