Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geen toetsenbord  (gelezen 1197 keer)

Offline vinum

• Lid
geen toetsenbord
« Gepost op: 2019/04/03, 10:17:43 »
ik heb op mijn pc ubuntu 18.04 lts geïnstalleerd, dat regelmatig wordt güpdated.
als de pc in slaapstand gaat en ik hem terug "wakker maak" gebeurt het regelmatig (meestal) dat ik totaal geen toetsenbord meer heb en ik hem terug moet opstarten.
soms gebeurt dit ook als ik een usb-stick insteek, dit is echter niet regelmatig, en ook niet met elke stick.

Offline vanadium

• Lid
Re: geen toetsenbord
« Reactie #1 Gepost op: 2019/04/03, 10:26:37 »
Slaapstand (RAM blijft in het geheugen, computer blijft zeer weinig stroom verbruiken), en vooral hibernatie (RAM wordt naar swap weggeschreven, computer gaat volledig uit) werkt helaas in vele gevallen niet vlekkeloos met Linux. Dat komt omdat hardwarefabricanten zich niet altijd strikt aan de standaarden voor energiebeheer houden.

swake

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2019/04/03, 10:38:59 »
Eens in het BIOS gaan kijken of de slaapstand geactiveerd is .
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1724723

« Reactie #3 Gepost op: 2019/04/03, 16:59:21 »
Mijn ervaring: de slaapstand werkt of het werkt niet. In het laatste geval kun je allerlei toeren uithalen (zoek op internet, Linux+slaapstand) om te proberen het toch aan de gang te krijgen, maar eind van het liedje is vrijwel altijd: werkt niet.

Offline vinum

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2019/04/18, 11:48:46 »
sorry voor de late reactie, (wegens op reis ;-) maar het heeft volgens mij niets met de slaapstand te maken, deze is niet geactiveerd, wat het dan wel is zal joost misschien wel weten, maar ik zal ermee moeten leven, bedankt voor de reactie in elk geval.