Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Instellen WACOM tablet in GNOME  (gelezen 134 keer)

Offline MKe

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Instellen WACOM tablet in GNOME
« Gepost op: 2019/03/03, 11:26:18 »
Hoi,

Kan iemand uitleggen hoe de WACOM setting werken in GNOME3? Het gaat dan vooral om de knoppen op de tablet zelf. Ik heb een INTUOS pro small. Ik wil graag het scrollen aanzetten op het ronde vlak.. Ik heb de settings wel gevonden (de grafische dan) maar het lukt me niet om de functies van de knoppen in te stellen. Hij ziet de tablet wel en geeft zelfs de juiste controls aan, maar kan niets instellen.

Offline henkoegema

• Lid
    • PA2HO
  • Steunpunt: Nee
Re: Instellen WACOM tablet in GNOME
« Reactie #1 Gepost op: 2019/03/03, 12:23:12 »
Hoi,

Kan iemand uitleggen hoe de WACOM setting werken in GNOME3? Het gaat dan vooral om de knoppen op de tablet zelf. Ik heb een INTUOS pro small. Ik wil graag het scrollen aanzetten op het ronde vlak.. Ik heb de settings wel gevonden (de grafische dan) maar het lukt me niet om de functies van de knoppen in te stellen. Hij ziet de tablet wel en geeft zelfs de juiste controls aan, maar kan niets instellen.

Ik worstel met precies hetzelfde.  Heb tot nu toe geen oplossing gevonden.

Misschien is dit het proberen waard?  :  https://www.youtube.com/watch?v=f3C6OwjOJxI

Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://www.henk.oegema.com
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu 18.04.  Radio Amateur callsign: PA2HO Interesses: Raspberry Pi & Arduino

Offline jvecht

• Lid
    • Just Vecht
  • Steunpunt: Ja
Re: Instellen WACOM tablet in GNOME
« Reactie #2 Gepost op: 2019/03/03, 19:56:30 »
Ik heb een Intuos Pen and Touch. Die Pro heeft vier inplaats van drie  knoppen en dat ronde ding.

Dat grafische gebeuren is nutteloos onder Linux is mijn ervaring. Ik gebruik daarvoor een Bash script. Voor de Pro zal je dat nog fors moeten aanpassen. Zoek met de woorden deevad wacom naar de aanwijzingen van David Revoy.

Verder hier als voorbeeld mijn script:

#!/bin/sh
# Zet een Wacom Intuos PT tablet in een configuratie voor MyPaint:
# EXpress keys  - links: Zoom in/uit, rechts: doen/ongedaan maken, Stylus onder: penseel kleiner, boven:  penseel groter
#
xsetwacom set "Wacom Intuos PT S Pad pad" Button 1 "key ,"; xsetwacom set "Wacom Intuos PT S Pad pad" Button 3 "key ."; xsetwacom set "Wacom Intuos PT S Pen stylus" Button 2 "key +D"; xsetwacom set "Wacom Intuos PT S Pen stylus" Button 3 "key +F"; xsetwacom set "Wacom Intuos PT S Pad pad" Button 8 "key +Y"; xsetwacom set "Wacom Intuos PT S Pad pad" Button 9 "key +Z"

Dit is programma afhankelijk. Hier heb je niks aan voor GIMP. Bovendien stoort het actief zijn van dit script de werking van GIMP.

groet,

Just
GIMP bundel 2017  25 cursussen met geweldig mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 4000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Maart 2019