Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bizar!!! dataverlies op Feisty  (gelezen 533 keer)

Offline ivo

  • Lid
Bizar!!! dataverlies op Feisty
« Gepost op: 2007/05/17, 15:20:36 »
In vervolg op het bericht dat ik hieronder schreef. Het overkomt me nu weer!!!
Vanmiddag een nieuwe directory gemaakt en daarin fotos van mijn digicam gedownload. PC uit, diner bij de Chinees, PC aan, nieuwe directory met fotos is weg!!!!! Die sync in crontab lijkt dus niet te helpen.....

Wat nu ????????



LS,

Ik draai nu zo'n 2 weken Feisty en het is me al twee keer overkomen dat ik grote downloads ben kwijtgeraakt. Voor de duidelijkheid; ik draai al Linux sinds 1996 dus ik noem mezelf geen newbie meer.

1) een berg bestanden die ik met klibido had gedownload waren na de download nergens meer te vinden. Goed, daar zou ik theoretisch zelf nog wat fout hebben kunnen doen.

2) Deze is echter __wel__ heel bizar; ik had eergisteren filezilla (met apt-get) geinstalleerd en daarmee flink wat bestanden  gedownload. Toen dat klaar was heb ik mijn PC netjes afgesloten en uitgezet. De volgende dag wilde ik weer wat met filezilla doen en tot mijn grote verbazing:

renault:~$ filezilla
The program 'filezilla' is currently not installed.  You can install it by typing:
sudo apt-get install filezilla
Make sure you have the 'universe' component enabled
bash: filezilla: command not found
renault:~$

en mijn downloads waren ook weer pleite.

Ik heb nu voor de zekerheid een /bin/sync in root's crontab geplaatst

# crontab -l

# m h  dom mon dow   command
#
15 * * * * /usr/sbin/ntpdate ntp.xs4all.nl >> /var/log/messages
16 * * * * /sbin/hwclock --systohc
00 19 * * * /usr/bin/updatedb

He???? Ook die mutatie is pleite??????????
01 * * * * /bin/sync

Heeft iemand van jullie soortgelijke ervaringen, wat kan er aan de hand zijn????
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.