Goedemorgen, ik heb een juiste versie van de installatie gedownload en op de juiste wijze gebrand.
Als ik de laptop opstart via F11 om de installatie te activeren krijg ik onderin de twee logo's en kan daarna de taal selecteren waarop het menu verschijnt met als tweede optie Ubuntu installeren.
Daar klik ik op en na een poos verschijnt er een Terminal scherm die helaas niet te vangen is meer waar voor het overgrote deel ok op staat.
Behalve twee regels:
gvfsd-metadata:848 GU dev- Critical **: 09:19:08 230: g 4dev_ device_has_property: assertion 6_UDEV_IS_DEVICE (device) failed.
Dan staat direct daaronder een gelijke regel, behalve het getal 230 is dan 231
Op zeker moment verdwijnt dat scherm, er komt een leeg scherm voor terug ingevuld met het bekende Ubuntu paars en slechts de muisaanwijzer daarin, de muis werkt.
De installatie gaat niet verder.
Om te vermelden is dat er Ubuntu 16 op de laptop stond die verder goed werkte.
Maar er is nog iets vreemds, ik hoop dat men mij vergeeft, maar in heb een installatie van Linux Mint 18 geprobeerd, die ging wel goed, de installatie en het daarna inrichten na alle updates opgehaald te hebben.
Alles was er en alles werkte, ik blij, Mint is ook mee te leven.
MAAR, na afsluiten en weer opstarten leek alles in eerste instantie goed, Mint logo, een plingeltje, en daarna ook een volkomen leeg scherm,
met alleen een muisaanwijzer die wel werkt. Niets van de installatie te zien, die de avond ervoor echt perfect werkte zonder foutmeldingen.
Om nou nog iets verder te proberen heb ik daarna een installatie van Gnome 14 er in gestopt, zonder probleem, installatie vlotjes, alle updates opgehaald alles werkt, en wonder boven wonder, ik kan afsluiten en weer opstarten zoveel ik wil en Gnome 14 is iedere keer weer paraat.
Wie het weet mag het zeggen.
De laptop, het is niet de jongste, een MSI CX600 met 4GB intern geheugen.
Groeten,
Ton.