Een van de dingen die erg wennen is is het instaleren van software via het appcentre dat gaat prima, maar die terminal oef ..
Het is heel begrijpelijk dat je in eerste instantie terugdeinst voor de terminal. Dat hebben de meesten. Ik had dat ook
En ik weet er nog maar een klein beetje van, maar door er mee te gaan werken leer je automatisch steeds iets meer en ga je ook de opdrachten begrijpen. Ik ga steeds meer doen met de terminal en steeds minder met de GUI. Echter een terminaltijger ben (ook) ik nog lang niet
.
Het is wel noodzakelijk om de nodige discipline te hebben en zelf te willen leren en te investeren. Linux is niet moeilijker, maar anders. Je zult ook bepaalde dingen moeten gaan afleren. Stop er tijd in en je zult ervan gaan houden. Je krijgt er een stabiele en veilige 'vriend' voor terug
Het is vaak een goed idee om een beetje 'vloeiend' over te gaan. Je blijft naast Linux eerst nog je oude OS gebruiken en wanneer je op een gegeven de sprong
volledig durft te maken, dan wordt Linux je 'main OS'.
Ik denk dat je beter Jdownloader kunt vergeten. Installeren van software onder Linux is echt niet moeilijk. En heb je vragen, dan helpen ze je hier altijd prima.
Omschrijf wel duidelijk waar je mee zit en wat je Linux distro is. Het wil vaak helpen door je te verplaatsen in degene van wie jij een antwoord wilt. Welke info heeft die persoon exact nodig om mijn vraag te kunnen beantwoorden?
Succes!