Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Converteren naar Avi formaat  (gelezen 509 keer)

Offline Kazart

  • Lid
Converteren naar Avi formaat
« Gepost op: 2019/02/18, 08:24:18 »
Ubuntu 18.04

Welk gratis programma (al niet te moeilijk) om verschillende film (dvd5) te converteren naar formaat die ik kan bekijken vanaf TV. Is nu niet mogelijk behalve op laptop bekijken.Film naar usb overzetten en inpluggen in tv ,tv kan dit formaat niet lezen .
Via Google is er zo veel keuzes ,maar welke hier nu kiezen van dit aanbod ?
Scherm van laptop te klein, alsook de Nederlandse ingebakken vertaling (slecht ziende)
Ubuntu Mate  22.04.2 LTS
Linux user  # 515489
Your dog is the only one that loves you more than loves himself
     ---------------------------------------------------------------

Offline vanadium

  • Lid
Re: Converteren naar Avi formaat
« Reactie #1 Gepost op: 2019/02/18, 10:35:23 »
Kijk eens goed welke formaten je TV aankan. Tegenwoordig kunnen TV's overweg met de videocodec H.264 in mp4 bestanden. Dan is dit formaat je beste keuze: relatief kleine bestanden voor zeer goed behoud van de oorspronkelijke videokwaliteit.

Kan je TV die moderne formaten aan, dan is Handbrake het ideale programma om DVD naar een videobestand (mp4 of mkv) te converteren. Handbrake ondersteunt ook oudere video codecs zoals MPEG-4 en zelfs MPEG-2, alleen kan hij dat niet wegschrijven naar .AVI: ze zijn enkele versies geleden bewust gestopt dit verouderde videoformaat te ondersteunen.

Dan heb je ook de wat oudere programmaatjes OGMRip of AcidRip DVD Ripper, die rechtstreeks AVI kunnen aanmaken.

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Converteren naar Avi formaat
« Reactie #2 Gepost op: 2019/02/18, 10:52:28 »
Ik heb daar in het verleden Handbrake inderdaad voor gebruikt, dat werkte voor mij uitstekend om kinder DVD's om te zetten naar filmpjes voor een tablet.