Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Keytouch XMMS  (gelezen 900 keer)

Klik

• Gast
Keytouch XMMS
« Gepost op: 2007/05/17, 01:06:00 »
Hallo,

Om m'n logitech multimediatoetsenbord in Ubuntu te kunnen gebruiken, heb ik Keytouch geïnstalleerd. Dat werkt intussen prima.  Maar voor m'n draadloze optische muis van Logitech te configureren, heb ik nog niet direct een oplossing gevonden. De linker en rechter muisknop evenals de scroll werken reeds prima onder Ubuntu, maar ik had ook nog graag mijn duimknop ingesteld gekregen... Welk programma raden jullie mij aan?

Merci!

Klik

moderator, kan ik zelf m'n topic naam wijzigen?

Offline vanadium

• Lid
Keytouch XMMS
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/17, 13:38:59 »
Bron: http://kutuma.blogspot.com/2007/02/touchpad-in-ubuntu.html

[edit] Na het herlezen van je post is je "duimknop" wellicht iets anders dan een touchpad: onderstaande is dus wellicht niet relevant voor jou.

sudo apt-get install gsynaptics

Daarnaast moet je in in xorg.conf 'SHMConfig' 'true' zetten:

gksudi gedit /etc/X11/xorg.conf

Zoek de sectie "Section "InputDevice". Voeg hieraan toe:

Option "SHMConfig" "on"

(voeg dit toe als laatste regel voor "Endsection")

Nu herstart je X: sluit al je toepassingen en druk Ctrl+Alt+Backspace. Wanneer je terug ingelogd bent, kan je configureren met System - Preferences - Touchpad.

Klik

• Gast
Keytouch XMMS
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/17, 14:00:39 »
Idd, met mijn duimknop bedoel ik gewoon een extra toets op m'n muis, ter hoogte van de duim.

Mocht iemand een interessant programmatje weten om die knop aan de praat te krijgen...

Klik

• Gast
Keytouch XMMS
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/20, 02:40:17 »
Welk programma gebruiken jullie voor de muisknoppen ingesteld te krijgen?